VAŽNE INFORMACIJE | OBAVEŠTENJA | GRADSKI ŠTAB | DOKUMENTA | VAŽNI TELEFONI
Gradski štab ograničio rad kladionica i kockarnica do 21h
04.11.2020.
Na današnjoj sednici, Štab za vanredne situacije Grada Novog Pazara je u cilju smanjenja rizika od širenja zarazne blesti COVID19 na teritoriji grada Novog Pazara, doneo naredbu koje se ograničava radno vreme priređivača posebnih i klasičnih igara na sreću - kladionica, klockarnica i slično, tako da ti objekti neće raditi od 21h do 6h narednog dana. Primenu mera kontrolisaće Odeljenje za inspekcijske poslove kao i Odsek za sanitarni nadzor iz Kraljeva. Odluka stupa na snagu danom donošenja.
Obaveštenje
02.11.2020.
Zbog pogoršanja epidemiloške situacije, u skladu sa Uredbom Vlade Srbije o merama za sprečavanje i suzbijanje zarazne bolesti Covid 19 (Član 9a), a u cilju preventivnog delovanja, radno vreme ugostiteljskih objekata ograničeno je do 21h u zatvorenim delovima objekata.Saopštenje
27.10.2020.
U cilju preventivnog delovanja i suzbijanja pandemije virusa Covid 19, a u skladu sa merama Vlade Srbije, na teritoriji Novog Pazara će u narednom periodu biti pojačan nadzor privrednih subjekata, kao i kontrola poštovanja mera na javnim mestima, saopšteno je nakon sednice Stručno operativnog tima Štaba za vanredne situacije. Posebnan apel građanima odnosi se na suzdržavanje od organizacije i prisustva bilo kakvoj vrsti proslava, uz napomenu da će inspekcijske službe ovakav vid okupljanja najstrožije kontrolisati. Nadležne inspekcijske službe kontrolisaće i primenu propisa kojim je obavezno nošenje zaštitne maske a fizička udaljenost između lica mora biti dva metra. Štab apeluje na sve građane, da odgovornost prema sebi i svojim namilijima pokažu odustajanjem od bilo kakvih okupljanja i kontakte sa okolinom svedu na neophodni minimum, čime će uticati na usporavanje širenja virusa Covid 19 i smanjenje pritiska na zdravstveni sistem.Obaveštenja na dan 08.05.2020.
Uredba o merama za sprečavanje i suzbijanje zarazne bolesti COVID-19
08.05.2020.
Na osnovu člana 6. stav 1. Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti („Službeni glasnik RS”, broj 15/16) i člana 43. stav 1. Zakona o Vladi („Službeni glasnik RS”, br. 55/05, 71/05 – ispravka, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – US, 72/12, 7/14 – US, 44/14 i 30/18 – dr. zakon), Vlada donosi
UREDBU
o merama za sprečavanje i suzbijanje zarazne bolesti COVID-19
"Službeni glasnik RS", broj 66 od 7. maja 2020.
Član 1.
Ovom uredbom određuju se odgovarajuće mere za sprečavanje i suzbijanje zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2, kao i uslovi, način sprovođenja, izvršioci i sredstva za sprovođenje tih mera.
Član 2.
Dok traje opasnost od širenja zarazne bolesti COVID-19, za vreme boravka u parkovima i na javnim površinama namenjenim za rekreaciju i sport građana, građani su dužni da, zbog sprečavanja širenja zarazne bolesti COVID-19, primenjuju preventivne mere, koje podrazumevaju održavanje fizičke distance, odnosno međusobnog rastojanja od najmanje dva metra između dva lica koja ne borave u istom domaćinstvu, obaveznu upotrebu zaštitnih sredstava tj. rukavica i dezinfekciju sprava za vežbanje ili drugih sprava, pre njihove upotrebe.
Član 3.
Obustava izvođenja nastave u prostorijama srednjih i osnovnih škola i neposrednog rada ustanova predškolskog vaspitanja i obrazovanja i učeničkog i studentskog standarda traje dok traje opasnost od širenja zarazne bolesti COVID-19, s tim što se određene obrazovno-vaspitne aktivnosti mogu organizovati u prostorijama tih ustanova, u skladu sa ovom uredbom i odlukama Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.
Srednje i osnovne škole koje raspolažu odgovarajućom opremom i sredstvima za organizovanje nastave na daljinu, nastavljaju obrazovno-vaspitni rad izvođenjem nastave na daljinu. Ostale ustanove organizuju nastavu na daljinu putem televizijskih kanala, platforme RTS Planeta, kao i internet platformi za učenje.
Upis dece u ustanove predškolskog vaspitanja i obrazovanja i osnovne škole vrši se preko portala e-Uprava:
1) eVrtić – za upis u sve ustanove predškolskog vaspitanja i obrazovanja u Republici Srbiji,
2) eUpis – za upis u osnovne škole.
U cilju pripreme predškolskih ustanova i osnovnih škola za otvaranje objekata i prijem jednog broja upisane dece, odnosno prijem jednog broja učenika u celodnevni boravak, počev od 11. maja 2020. godine predškolske ustanove i osnovne škole započinju sa neposrednim vaspitno-obrazovnim radom, u obimu koji omogućava sprovođenje neophodnih mera prevencije, zaštite i suzbijanja širenja zarazne bolesti COVID-19, u skladu sa instrukcijama i preporukama Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i nadležnog zavoda, odnosno instituta za javno zdravlje.
Član 4.
Obustava izvođenja predavanja, vežbi, seminara i sličnih oblika rada sa studentima u prostorijama visokoškolskih ustanova traje dok traje opasnost od širenja zarazne bolesti COVID-19, s tim što se određene obrazovno-vaspitne aktivnosti mogu organizovati u prostorijama tih ustanova, u skladu sa ovom uredbom.
Visokoškolske ustanove koje raspolažu odgovarajućom opremom i sredstvima za organizovanje nastave na daljinu, nastavljaju obrazovno-vaspitni rad izvođenjem nastave na daljinu.
Visokoškolske ustanove i ustanove studentskog standarda mogu nastaviti sa radom u prostorijama ustanove, odnosno organizovati ispite, počev od 15. maja 2020. godine, uz poštovanje obaveznih preventivnih mera, u skladu sa instrukcijama i preporukama Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i nadležnog zavoda, odnosno instituta za javno zdravlje.
Strancima (studentima, lektorima i dr.), koji borave u ustanovama učeničkog i studentskog standarda na osnovu međudržavnih sporazuma i projekata, a koji nemaju mogućnosti da se vrate svojim kućama, obezbeđuje se nastavak korišćenja usluga smeštaja i ishrane u ustanovi.
Član 5.
Zaposleni u ustanovama iz čl. 3. i 4. ove uredbe nastavljaju sa radnim aktivnostima, a učenici i studenti ostvaruju prava i obaveze u vezi sa sprovođenjem studijskih programa i planova i programa nastave i učenja saglasno zakonu i u skladu sa odlukama, instrukcijama i preporukama Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.
Ustanove iz čl. 3. i 4. ove uredbe dužne su da obaveste roditelje, učenike i studente o načinu organizovanja nastave, odnosno o radu ustanova.
Član 6.
Pravna lica i preduzetnici (poslodavci) koji obavljaju delatnost u oblasti trgovine na malo i usluge u oblasti ugostiteljstva, koje obuhvataju prodaju hrane i pića, tu delatnost, odnosno pružanje usluga mogu da obavljaju, odnosno da posluživanje korisnika vrše u zatvorenom prostoru i u prostoru organizovanih bašti na otvorenom – uz primenu preventivnih mera propisanih ovom uredbom i utvrđenih aktom poslodavca, saglasno zakonu i propisima iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.
Pravna lica i preduzetnici iz stava 1. ovog člana dužni su da, u odnosu na zaposlene i korisnike usluga, primene sve preventivne mere od uticaja na bezbednost i zdravlje zaposlenih i korisnika usluga, a posebno one koje se odnose na sprečavanje širenja zarazne bolesti COVID-19 (organizovanje procesa rada koji obezbeđuje održavanje fizičke distance, odnosno međusobnog rastojanja između dva lica od najmanje dva metra, obaveznu dezinfekciju mobilijara, mašina, alata i uređaja za rad posle pružene usluge svakom pojedinačnom korisniku, obaveznu upotrebu zaštitnih sredstava tj. maski od strane zaposlenih – za pružanje usluga na otvorenom, kao i dodatne mere ograničenog broja lica u prostoriji, a u slučaju manjeg rastojanja od dva metra između korisnika, pružanje usluga uz primenu staklene, plastične ili slične barijere, obaveznu dezinfekciju prostorija i podova, obaveznu upotrebu zaštitnih sredstava tj. maski i od korisnika usluga – za pružanje usluga u zatvorenom prostoru), i da u tom smislu donesu poseban plan primene mera, kao sastavni deo akta iz stava 1. ovog člana.
Član 7.
Pravna lica i preduzetnici (poslodavci) koji prodaju robu ili pružaju usluge u trgovinskim centrima i sličnim objektima u kojima se obavlja delatnost u oblasti trgovine na malo, a koja obuhvata prodaju robe i vršenje usluga u lokalima u koje se ulazi iz većeg zatvorenog prostora, dužni su da, u odnosu na zaposlene i korisnike usluga, primene sve preventivne mere od uticaja na bezbednost i zdravlje zaposlenih i korisnika usluga, a posebno one koje se odnose na sprečavanje širenja zarazne bolesti COVID-19 (organizovanje procesa rada koji obezbeđuje ograničen broj lica u prostoru, održavanje fizičke distance, odnosno međusobnog rastojanja između dva lica od najmanje dva metra, pružanje usluga uz primenu staklene, plastične ili slične barijere, obaveznu dezinfekciju prostorija i podova, mobilijara, mašina, alata i uređaja za rad posle pružene usluge svakom pojedinačnom korisniku, obaveznu upotrebu zaštitnih sredstava tj. maski od strane zaposlenih i korisnika usluga), i da u tom smislu donesu poseban plan primene mera, koji je sastavni deo akta o proceni rizika koji se donosi saglasno zakonu i propisima iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.
Član 8.
Priređivači posebnih i klasičnih igara na sreću mogu nastaviti sa priređivanjem igara u objektima pod uslovom da budu primenjene sve preventivne mere koje se odnose na sprečavanje širenja zarazne bolesti COVID-19, kojima se osigurava bezbednost zaposlenih i bezbednost korisnika usluga (ograničen broj lica u prostoriji, održavanje fizičke distance, odnosno međusobnog rastojanja između dva lica od najmanje dva metra, a u slučaju manjeg rastojanja uz primenu staklene, plastične ili slične barijere, obavezna dezinfekcija prostorija, podova, mobilijara, mašina, alata i uređaja za rad posle pružene usluge svakom pojedinačnom korisniku, obavezna upotreba zaštitnih sredstava tj. maski, kako od strane zaposlenih tako i korisnika usluga) i da u tom smislu donesu poseban plan primene mera, kao sastavni deo akta o proceni rizika koji se donosi u skladu sa zakonom i propisima iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.
Član 9.
Jedinice lokalne samouprave dužne su da obavljanje gradskog i prigradskog prevoza organizuju uz primenu mera prevencije, sprečavanja širenja i smanjenja rizika od bolesti COVID-19, u skladu sa preporukama nadležnog zavoda, odnosno instituta za javno zdravlje (u daljem tekstu: preporuke). Od mera predviđenih preporukama može se odstupiti kada je to potrebno za obavljanje službene dužnosti ovlašćenih službenih lica.
Autobuski prevoznici i autobuske stanice dužni su da obavljanje međumesnog linijskog, posebnog linijskog i prevoza putnika za sopstvene potrebe organizuju u skladu sa preporukama.
U skladu sa mogućnostima autobuskog prevoznika, potrebno je angažovanje što većeg broja autobusa, a u cilju što redovnijeg odvijanja prevoza putnika u drumskom saobraćaju.
Autobuski prevoznici sa registrovanim redom vožnje u međumesnom prevozu putnika u drumskom saobraćaju u obavezi su da do 1. septembra 2020. godine obavljaju polaske za koje postoje iskazane potrebe putnika, ali ne manje od 25% polazaka sa registrovanih redova vožnje, nakon čega je neophodno da prevoz obavljaju u skladu sa registrovanim redom vožnje.
Pružaoci stanične usluge na autobuskim stanicama moraju primeniti preventivne mere kojima se osigurava bezbednost zaposlenih i bezbednost korisnika usluga (obavezna dezinfekcija svih prostorija autobuske stanice, opreme, mobilijara, obavezna upotreba zaštitnih sredstava tj. maski, obavezno merenje temperature putnicima u skladu sa posebnim planom mera, koje su sastavni deo akta o proceni rizika, a koji upravljač autobuske stanice donosi u skladu sa zakonom i propisima iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu).
Upravljač železničkih stanica mora primeniti preventivne mere kojima se osigurava bezbednost zaposlenih i bezbednost korisnika usluga (obavezna dezinfekcija svih prostorija železničke stanice, opreme, mobilijara, obavezna upotreba zaštitnih sredstava tj. maski). Merenje temperature putnicima prema karakteristikama objekta i tehničkim mogućnostima treba organizovati prilikom ulaska u železničku stanicu ili prilikom ulaska u voz.
Železnički prevoznik i upravljač železničkih stanica dužni su da organizaciju i obavljanje unutrašnjeg železničkog saobraćaja organizuju u skladu sa preporukama.
Lučki operateri putničkih pristaništa dužni su da primenjuju preventivne mere kojima se osigurava bezbednost zaposlenih i bezbednost korisnika usluga u skladu sa preporukama.
Član 10.
Lična dokumenta kojima je istekao rok važenja za vreme vanrednog stanja, a koja su se u smislu Odluke o važenju ličnih dokumenat državljana Republike Srbije za vreme vanrednog stanja („Službeni glasnik RSˮ, broj 32/20), smatrala važećim, smatraće se važećim do okončanja postupaka i donošenja odluka po zahtevima za izdavanje ličnih dokumenata, koji budu podneti u roku od 30 dana od prestanka vanrednog stanja.
Registracione nalepnice za vozila upisana u jedinstveni registar izdavaće se isključivo na tehničkom pregledu vozila do 1. jula 2020. godine.
Član 11.
Postupci za utvrđivanje statusa stranih državljana, koji u smislu Odluke o statusu stranih državljana u Republici Srbiji za vreme vanrednog stanja („Službeni glasnik RS”, broj 41/20) nisu pokrenuti za vreme vanrednog stanja, pokrenuće se u roku od 30 dana od prestanka vanrednog stanja, s tim što će se do okončanja tih postupaka smatrati da strani državljani zakonito borave u Republici Srbiji.
Član 12.
Danom stupanja na snagu ove uredbe prestaju da važe:
1) Odluka o ograničenju pružanja usluga u oblasti trgovine na malo, koje obuhvataju prodaju robe i vršenje usluga u trgovinskim centrima i lokalima u koje se ulazi iz zatvorenog prostora („Službeni glasnik RS”, br. 39/20 i 63/20);
2) Odluka o posebnim merama pružanja usluga u oblasti trgovine na malo, koja obuhvata prodaju hrane i pića u ugostiteljskim objektima i prodaju hrane za nošenje („Službeni glasnik RS”, br. 39/20 i 63/20);
3) Odluke o ublažavanju mera za vreme vanrednog stanja – dozvola kretanja u parkovima i na javnim površinama namenjenim za rekreaciju i sport građana („Službeni glasnik RS”, broj 63/20);
4) Odluka o obustavi rada ustanova učeničkog i studentskog standarda čiji je osnivač Republika Srbija („Službeni glasnik RS”, broj 32/20);
5) Odluka o obustavi izvođenja nastave u visokoškolskim ustanovama, srednjim i osnovnim školama i redovnog rada ustanova predškolskog vaspitanja i obrazovanja („Službeni glasnik RS”, broj 30/20);
6) Odluka o ublažavanju mera zabrane obavljanja javnog prevoza putnika za vreme vanrednog stanja („Službeni glasnik RS”, broj 63/20);
7) Odluka o ograničenju organizovanja igara na sreću („Službeni glasnik RS”, br. 49/20 i 60/20);
8) Odluka o isticanju državne zastave Republike Srbije na pola koplja odnosno jarbola („Službeni glasnik RS”, broj 49/20);
9) Odluka o važenju ličnih dokumenata državljana Republike Srbije za vreme vanrednog stanja („Službeni glasnik RS”, broj 32/20);
10) Odluka o statusu stranih državljana u Republici Srbiji za vreme vanrednog stanja („Službeni glasnik RS”, broj 41/20);
11) Odluka o privremenoj zabrani izvoza osnovnih proizvoda bitnih za stanovništvo („Službeni glasnik RS”, br. 54/20, 59/20 i 63/20).
Član 13.
Ova uredba stupa na snagu danom objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.
05 broj 110-3692/2020
U Beogradu, 7. maja 2020. godine
Vlada
Predsednik,
Ana Brnabić, s.r.
Obaveštenja na dan 07.05.2020.
Odluka Vlade o posebnim merama pružanja usluga u oblasti trgovine na malo
07.05.2020.
Na osnovu člana 6. stav 1. Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti (,,Službeni glasnik RS”, broj 15/16) i člana 43. stav 1. Zakona o Vladi („Službeni glasnik RS”, br. 55/05, 71/05 – ispravka, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – US, 72/12, 7/14 – US, 44/14 i 30/18 – dr. zakon), Vlada donosio posebnim merama pružanja usluga u oblasti trgovine na malo, koja obuhvata prodaju hrane i pića u ugostiteljskim objektima i prodaju hrane za nošenje
- Pravna lica i preduzetnici koji obavljaju delatnost u oblasti trgovine na malo, koja obuhvata prodaju hrane i pića tu delatnost, odnosno pružanje usluga nastavljaju da obavljaju uz primenu posebne mere zaštite zaposlenih i korisnika usluga – koja podrazumeva da se serviranje i posluživanje hrane i pića gostima ne može vršiti neposredno u zatvorenom prostoru i u prostoru organizovanih bašti na otvorenom, bez obzira na to: da li gosti bivaju posluženi za stolom ili se sami poslužuju izloženim jelima i pićima; da li gosti obeduju pripremljene obroke u objektu tj. u restoranima, kafeterijama, restoranima brze hrane i pića, restoranima i barovima povezanim sa saobraćajem kada ih obavljaju odvojene jedinice, restoranima, menzama i kantinama u kojima se u organizaciji poslodavca poslužuju zaposleni ili u bilo kom drugom objektu i bašti u kojoj se ta usluga pruža; da li se gostima poslužuje ketering – ako se posluživanje vrši neposredno korisniku usluge; da li gosti konzumiraju piće u barovima, kafanama, kafićima, pivnicama, tavernama, vinarijama, diskotekama, klubovima, splavovima, kladionicama, koktel salama ili u bilo kom drugom objektu i bašti u kojoj se ta usluga pruža.
- Pravna lica i preduzetnici iz tačke 1. ove odluke mogu nastaviti da pružaju usluge posluživanja hrane i pića uz organizovanje dostavne službe ili preko šaltera za pružanje usluge bez ulaska lica kojima se pruža usluga u objekte.
2a Počev od 4. maja 2020. godine pravna lica i preduzetnici koji obavljaju delatnost u oblasti trgovine na malo, koja obuhvata prodaju hrane i pića tu delatnost, odnosno pružanje usluga mogu da obavljaju, odnosno da posluživanje korisnika vrše i neposredno u zatvorenom prostoru i u prostoru organizovanih bašti na otvorenom – uz primenu preventivnih mera propisanih ovom odlukom i utvrđenih aktom poslodavca.
*Službeni glasnik RS, broj 63/2020 - Pravna lica i preduzetnici (poslodavci) koji pružaju usluge u delatnostima i na način iz tač. 1. i 2. ove odluke dužni su da, u odnosu na zaposlene i korisnike usluga, primene sve preventivne mere od uticaja na bezbednost i zdravlje zaposlenih i korisnika usluga, a posebno one koje se odnose na sprečavanje širenja zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2, i da u tom smislu donesu poseban plan primene mera, koji je sastavni deo akta o proceni rizika koji se donosi saglasno zakonu i propisima iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.
Pravna lica i preduzetnici (poslodavci) koji pružaju usluge u delatnostima iz tačke 1. ove odluke na način iz tačke 3. ove odluke dužni su da, u odnosu na zaposlene i korisnike usluga, primene sve preventivne mere od uticaja na bezbednost i zdravlje zaposlenih i korisnika usluga, a posebno one koje se odnose na sprečavanje širenja zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2 (organizovanje procesa rada koji obezbeđuje održavanje socijalne distance, odnosno međusobnog rastojanja između dva lica od najmanje dva metra, obaveznu dezinfekciju mobilijara, mašina, alata i uređaja za rad posle pružene usluge svakom pojedinačnom korisniku, obaveznu upotrebu zaštitnih sredstava tj. maski i rukavica od strane zaposlenih – za pružanje usluga na otvorenom, kao i dodatne mere, ograničenog broja lica u prostoriji, a u slučaju manjeg rastojanja od dva metra između korisnika pružanje usluga uz primenu staklene, plastične ili slične barijere, obaveznu dezinfekciju prostorija i podova, obaveznu upotrebu zaštitnih sredstava tj. maski i rukavica i od korisnika usluga – za pružanje usluga u zatvorenom prostoru), i da u tom smislu dopune poseban plan primene mera iz stava 1. ove tačke.
*Službeni glasnik RS, broj 63/2020 - Primena mera iz ove odluke traje dok traje vanredno stanje proglašeno u Republici Srbiji, odnosno dok traje opasnost od širenja zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2.
- Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u ,,Službenom glasniku Republike Srbije”.
05 broj 53-2762/2020
U Beogradu, 21. marta 2020. godine
Vlada
Predsednik,
Ana Brnabić, s.r.
Obaveštenja na dan 15.04.2020.
Spisak lokacija za preuzimanje sredstava za dezinfekciju
15.04.2020.
Lokacije:
- Centar grada
- Vrh čaršije
- Karahodžića ćuprija
- Kružni tok kod Opšte bolnice
- Naselje Lug (kod kompleksa zgrada Simpo)
- Naselje Dohoviće
- Naselje Šutenovac (kod Lukoil pumpe)
- Naselje Šestovo
- Naselje Selakovac (kod pekare Sač)
Obaveštenja na dan 10.04.2020.
Elektronski zahtev za dozvole za kretanje za građane koji brinu o korisnicima socijalne zaštite putem Portala eUprava
10.04.2020.
Kancelarija za IT i eUpravu pokrenula je uslugu na Portalu eUprava gde građani mogu da podnesu zahtev za dobijanje dozvole za kretanje u toku zabrane kretanja ukoliko brinu o korisnicima socijalne zaštite. Usluga je pokrenuta sa ciljem omogućavanja građanima da elektronskim putem podnesu zahtev za izdavanje dozvole za kretanje u vreme zabrane kretanja, po proceduri koje je izdalo Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja.
Usluga je dostupna na linku: https://euprava.gov.rs/usluge/5616 i zahtev će se proslediti opštini gde se nalazi prebivalište podnosioca, a opština dalje zahtev po definisanoj proceduri proverava i šalje na obradu Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i Ministarstvu unutrašnjih poslova. Rešenje koje donosi opština dostavlja se na adresu elektronske pošte koju je podnosilac zahetva naveo prilikom popunjavanja zahteva.
„Po nalogu predsednice Vlade Srbije Ane Brnabić, Kancelarija za IT i eUpravu uspostavila je potpuno elektronsku uslugu za sve građane koji pružaju usluge socijalne zaštite, zahvaljujući kojoj će po ubrzanom postupku moći da dobiju elektronske dozvole za kretanje tokom trajanja policijskog časa. Ukoliko građani ne dobiju odgovor od opštine u roku od dva dana, mogu se obratiti Kancelarija za IT i eUpravu putem kontakt centar za prigovore građana, na broj telefona 011/7350556“, izjavio je doc. dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.
On je dodao da će se elektronske dozvole za dozvolu kretanja tokom policijskog časa izdavati bez vremenskog ograničenja, s tim što lokalne samouprave zadržavaju pravo da ih povuku ukoliko ustanove da je došlo do zloupotrebe ili ukoliko je prestala potreba za pružanjem usluge socijalne zaštite.
Obaveštenja na dan 09.04.2020.
Kako do dozvole za kretanje: Uputstvo za vlasnike stoke i pčelare
09.04.2020.
U slučaju obavljanja neophodnih poslova iz oblasti stočarstva tokom perioda zabrane kretanja, svaki poljoprivredni proizvođač je dužan da podnese zahtev za odobrenje kretanja Sektoru za poljoprivrednu inspekciju.
Internet adresa za podnošenje elektronskog zahteva za odobrenje kretanja za poljoprivredne proizvođače iz oblasti stočarstva je : http://stocarstvo.registar-uzb.rs/
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede je omogućilo poljoprivrednicima da sa bilo kog računara ili prenosivog uređaja podnesu zahtev za odobrenje kretanja. Dozvola kretanja će važiti samo za traženi period. Rok za odgovor na podneti zahtev je do 48 časova od prijema poruke.
U navedenoj elektronskoj prijavi, neophodno je popuniti sva obavezna polja u cilju dobijanja dozvole za kretanje sa ciljem sprovođenja poslova u stočarstvu (muža domaćih životinja i radovi na pčelinjaku).
Svako lice koje bude dobilo dozvolu za rad tokom zabrane kretanja biće obavezno da tokom kretanja sa sobom ima i potvrdu, čiji obrazac možete preuzeti – ovde.
Spisak telefona na koje se možete dodatno informisati: 011/260-79-60, 011/260-79-61, 065/41-55-906, 064/81-88-778, 064/81-88-767, 064/81-88-795,064/82-35-675 i 064/80-55-782
Elektornska Pijaca Srbije - ePijaca
09.04.2020.
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede pokrenulo je rad platforme Elektornska Pijaca Srbije u cilju da se proizvođačima kvalitetne hrane omogući direktan Kontakt sa potrošačima u gradskim sredinama, širom Srbije. Imajući u vidu trenutnu situaciju i ograničenost kretanja, platforma treba da donekle zameni postojeće sisteme distribucije i omogući potencijalnim kupcima lako povezivanje sa proizvođačima.
Dovoljno je uneti WEB adresu https://pijaca.minpolj.gov.rs, zatim kliknuti na kvadratić u donjem desnom uglu “Registracija domaćinstava”, a zatim i kliknuti na “Registracija proizvođača”. Potom treba uneti elementarne podatke: kontakt, proizvodni program, web ili FB prezentacija, sisteme kvaliteta (ako postoje) i lokaciju (uneti na mapi). Procedura registracije traje oko 5 min.
Obaveštenja na dan 07.04.2020.
Pravilnik o proceduri za pribavljanje i dostavljanje podataka o licima koja neposredno pružaju usluge u kući
07.04.2020.
Na osnovu člana 62. Statuta grada Novog Pazara ( Službeni list grada Novog Pazara br. 6/9), a postupajući po dopisu Ministarstva za rad, zapošljavnje, boračka i socijalna pitanja br. 560-00-222/20-9/3 od 4. aprila 2020. godine,gradonačelnik Grada Novog Pazara donosi
PRAVILNIK
O PROCEDURI ZA PRIBAVLJANJE I DOSTAVLJANJE PODATAKA O LICIMA KOJA NEPOSREDNO PRUŽAJU USLUGE U KUĆI (USLUGA SOCIJALNE ZAŠTITE, NEPOSREDNO DOGOVORENA POMOĆ IZMEĐU DVA FIZIČKA LICA I USLUGU SOCIJALNE ZAŠTITE PERSONALNI ASISTENT)
I
Ovim pravilnikom reguliše se postupak za pribavljanje i dostavljanje podataka o licima koja neposredno pružaju uslugu socijalne pomoći u kući, i koji se pribavljaju od strane fizičkih lica i udruženja građana registrovanih na teritoriji grada Novog Pazara.
II
Udruženja registrovana na teritoriji grada Novog Pazara, u popunjenoj excel tabeli kreiranoj od strane Ministarstva za rad, zapošljavnje, boračka i socijalna pitanja koja je dostavljena kao prilog dopisa br. 560-00-222/20-9/3 od 4. aprila 2020, navode lica koja pružaju uslugu socijalne pomoći u kući, a na osnovu svoje evidencije, u skladu sa važećim projektima pružanja navedenih usluga.
Tabela se dostavlja na mail adresu: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli..
III
Fizička lica zahtev podnose elektronskim putem pisarnici Gradske uprave na adresu, Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli., i prilažu dokaze o potrebi pružanja pomoći u kući (medicinska dokumentacija-nalazi lekara specijaliste, rešenja o priznavanju prava na tuđu pomoć,), kao i presudu kojom su regulisana prava i obaveze roditelja po pitanju viđanja deteta (preuzimanje i vraćanje deteta).
Uz zahtev se prilaže i očitana lična karte podnosioca zahteva i lica kome se pomoć pruža.
IV
Po prijemu zahteva od podnosioca iz odeljka II i III, službenik iz Odeljenja društvene delatnosti koji ima ovlašćenje za pristup elektronskoj adresi pisarnice, ceni da li je uz zahtev priložena odgovarajuća dokumentacija.
Ukoliko priložena dokumentacija nije kompletna, nadležni službenik kontaktira podnosioca zahteva, sa pozivom da zahtev dopuni.
Ukoliko je uz zahtev priložena celokupna dokumentacija, ovlašćeni službenik obaveštava podnosioca zahteva da je zahtev primljen i da je pokrenut postupak za izdavanje dozvole za kretanje, i sa celokupnu dokumetaciju elektronski prosleđuje Centru za socijalni rad na mail adresu Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli..
V
Nadležni službenik Centra za socijalni rad, odmah po prijemu zahteva na osnovu dostavljene dokumentacije i isprava ceni opravdanost i osnovanost zahteva.
Ukoliko nadležni službenik Centra za socijalni rad utvrdi opravdanost i osnovanost podnetog zahteva, podatke o podnosiocu unosi u tabelu iz člana III ove odredbe i upućuje jedinici lokalne samouprave ma mail adresu Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli..
Sve zahteve pristigle u toku jednog dana potrebno je rešiti do 10h narednog dana.
VI
Nadležni službenik angažovan u kabinetu gradonačenika mail dobijen iz Centa za socijalni rad ( sa popunjenom excel tabelom), dostavlja na odgovarajuću adresu Ministarstva za rad, zapošljavnje, boračka i socijalna pitanja na dalje postupanje.
VII
Ovaj pravilnik stupa na snagu danom donošenja i isti će biti objavljen na zvaničnom sajtu Grada Novog Pazara, www.novipazar.org.rs.
GRADONAČELNIK
Nihat Biševac
Obaveštenja na dan 05.04.2020.
Važno obaveštenje
05.04.2020.
Ministarstvo zdravlja i Zavod za javno zdravlje “Batut” uputili su sledeće obaveštenje svim lokalnim samoupravama.
“Obaveštavamo vas da je prema instrukcijama predsednice Vlade, kao i usvojenim protokolima lečenja za pacijente kod kojih je dijagnostikovan Covid 19, bez odlaganja potrebno pristupiti na sledeći način:
Pacijenti kod kojih je potvrđen Covid 19 ne mogu se više lečiti u kućnoj izolaciji;
U skladu sa usvojenim protokolima pacijenti koji su pozitivni na Covid 19 upućuju se isključivo u Kovid bolnice prema teritorijalnoj i regionalnoj distribuciji: Beograd – Sajam, Niš – Čair, Novi Sad – Novosadski Sajam.”
Izdavanje dozvola za kretanje tokom policijskog časa
05.04.2020.
Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, po ovlašćenju predsednice Vlade Republike Srbije Ane Brnabić, tokom vanrednog stanja, u saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih poslova kontrolisaće i vršiće izdavanje dozvola za kretanje u vreme policijskog časa.
Građani kojima je potrebna dozvola za kretanje u vreme policijskog časa, za rešavanje ovog problema potrebno je da se zahtevom obrate lokalnoj samoupravi, dostave potrebna dokumenta koja potvrđuju razlog za izdavanje ove dozvole. U ovom slučaju, građani koji imaju potrebu za dobijanjem dozvole za kretanje smatraju se osobe koje pružaju pomoć u kući (usluga socijalne zaštite, ali i direktno ugovorena pomoć) i usluga socijalne zaštite - personalni asistent, kao i roditelji koji konačnom sudskom presudom regulišu viđanje deteta (preuzimanje i vraćanje deteta).
Gradsku upravu Novog Pazara možete kontaktirati:
Zakazivanjem na tel 020 313 644
Slanjem mejla na Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
(Mejl na nasloviti Zahtev za dozvolu za kretanje i ostaviti ime i prezime i kontakt podatke)
Na ovaj način će jedinice lokalne samouprave, u saradnji sa drugim organima lokalne samouprave i udruženjima građana registrovanim na njihovim teritorijama, pribaviti i dostaviti u Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja podatke o osobama koje pružaju usluge pomoći u kući (usluga socijalne zaštite, ali i direktno ugovorena pomoć između dve osobe) i usluga socijalne zaštite personalni asistent.
Takođe, jedinice lokalne samouprave, u saradnji sa centrima za socijalni rad sa iste teritorije, u obavezi su da, u slučaju prijema zahteva, obrade i podatke o roditeljima koji konačnom sudskom presudom regulišu viđenje deteta (preuzimanje i vraćanje deteta od jednog roditelja) u smislu: policijski čas, i treba im dozvola da dete preuzme i/ili vrati u terminu određenom sudskom presudom.
Gradonačelnici odnosno predsednici opština odgovorni su za opravdanost potrebe za uslugom odnosno dozvole za kretanje roditelju koji preuzima i/ili vraća dete u vreme policijskog časa i istinitost dostavljenih podataka.
Obaveštenja na dan 04.04.2020.
Zaključak Vlade
04.04.2020.
Na osnovu člana 43. stav 3. Zakona o Vladi („Službeni glasnik RS”, br. 55/05, 71/05 – ispravka, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – US, 72/12, 7/14 – US, 44/14 i 30/18 – dr. zakon), na predlog Generalnog sekretarijata Vlade,
Vlada donosi
Z A K LJ U Č A K
"Službeni glasnik RS", broj 50 od 3. aprila 2020.
1. Danom stupanja na snagu ovog zaključka prestaje da važi Zaključak Vlade 05 broj 53-2928/2020 od 28. marta 2020. godine.
2. Ovaj zaključak objaviti u „Službenom glasniku Republike Srbije”.
05 broj 53-3010/2020
U Beogradu, 2. aprila 2020. godine
Vlada
Predsednik,
Ana Brnabić, s.r.
Obaveštenja na dan 03.04.2020.
JKP “Gradska čistoća” svakog dana dezinfekuje ulice i javne površine
Petak, 3. april 2020.
U prepodnevnim časovima:
Opšta bolnica, Dom zdravlja sa Hitnom službom, Gerentološki centar, Specijalna bolnica u Novopazarskoj Banji, Medicina rada i trg Isa bega Isakovića.
U popodnevnim časovima:
Ulica Ruđera Boškovoća
Naselje Deževski put
Naselje Selakovac (poprečne ulice Dubrovačke ulice od Jusuf potoka prema Dohoviću)
Subota, 4. April 2020.
U prepodnevnim časovima:
Pranje i dezinfekcija oko svih zdravstvenih ustanova
U poslepodnevnim časovima:
Centar grada (28. novembar, R. Burdžovića, S. Nemanje)
Ulice Šabana Koče, Gojka Bačanina, Mehmeda Alibašića
Ulice Veljka vlahovića, Prvomajska, Vuka Karadžića
Nedelja, 5. april 2020.
U prepodnevnim časovima:
Pranje i dezinfekcija oko svih zdravstvenih ustanova
U poslepodnevnim časovima:
Naselje Hadžet (Hadžet, Brodarevska, Nikšićka)
Naselje Rasadnik (Palih boraca, Dositejeva, Zmaj Jovina)
Naselje Lug III, Ulica Ćire Ratkovića
Obaveštenja na dan 02.04.2020.
Od 1. aprila mogućnost ,,Iskazivanja interesovanja za upis dece u osnovnu školu“ elektronskim putem
02.04.2020.
Upis dece u prvi razred osnovne škole, koji tradicionalno počinje 1. aprila, ove godine će, zbog aktuelne situacije i vanrednog stanja, početi kasnije. Umesto upisa, roditelji i drugi zakonski zastupnici će od srede, 1. aprila 2020. godine biti u mogućnosti da stupe u kontakt sa školom u koju žele da upišu svoje dete preko nove usluge „Iskazivanje interesovanja za upis u osnovnu školu“ na Portalu eUprava, kao i telefonskim putem. Ovu uslugu i uputstva za njeno korišćenje možete pronaći na sledećoj adresi https://euprava.gov.rs/usluge/5569
Novu e-uslugu zajednički su izradili timovi Kabineta predsednika Vlade, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu.
Na ovaj način, škole će evidentirati zainteresovanost roditelja da upišu dete u određenu školu kako bi okvirno znale koji broj đaka mogu da očekuju. Svi roditelji koji će koristiti ovu elektronsku uslugu, biće obavešteni o datumu upisa u osnovnu školu čim isti bude bio definisan.
Po definisanju datuma upisa u osnovnu školu, na Portalu eUprava biće dostupna usluga zakazivanja termina za upis i testiranje koja će omogućiti roditeljima da jednim odlaskom u školu završe sve procedure oko upisa deteta i to bez potrebe donošenja ijednog dokumenta, kao i da obave testiranje sa psihologom/pedagogom. Škole će u unapređenoj elektronskoj usluzi eUpisa po službenoj dužnosti pribaviti podatke iz matične knjige rođenih, iz evidencije prebivališta i iz zdravstvenog informacionog sistema o obavljenom lekarskom pregledu.
Podsećamo da je prošle godine zahvaljujući elektronskoj usluzi eUpis upisano više od 60 hiljada đaka u prvi razred osnovne škole. Roditelji po prvi put nisu morali da pribavljaju više od 120.000 različitih dokumenata u papirnoj formi, pri čemu su uštedeli isto toliko sati čekanja na nekom od šaltera javne uprave.
Usluga „Iskazivanje interesovanja za upis u osnovnu školu“ je samo jedna u nizu inicijativa elektronske uprave koju Vlada Srbije kontinuirano pokreće i koja svedoči o posvećenosti digitalnoj transformaciji javne uprave i društva u celini.
Zahvaljujući dosadašnjem iskustvu i znanju celokupnog tima Vlade Srbije koji radi na reformi i digitalizaciji javne uprave, prepoznate su potrebe građana i ovakvim sistemom rada došlo je do transformacije javne uprave u servis građana, zahvaljujući čemu građani ne moraju da nose svoja dokumenta od šaltera do šaltera.
Obaveštenja na dan 01.04.2020.
Zaključak Vlade o informisanju stanovništva
01.04.2020.
Na osnovu člana 6. stav 1. Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti („Službeni glasnik RS”, broj 15/16) i člana 43. stav 3. Zakona o Vladi („Službeni glasnik RS”, br. 55/05, 71/05 – ispravka, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – US, 72/12, 7/14 – US, 44/14 i 30/18 – dr. zakon), na predlog Generalnog sekretarijata Vlade,
Vlada donosi
Z A K LJ U Č A K
"Službeni glasnik RS", broj 48 od 31. marta 2020.
1. Polazeći od toga da informisanje stanovništva o stanju i posledicama zarazne bolesti predstavlja posebnu meru za zaštitu stanovništva od zaraznih bolesti, te da mere koje su u funkciji sprečavanja širenja zarazne bolesti, saglasno zakonu, utvrđuje Vlada, Vlada je zaključila sledeće:
1) U uslovima proglašenog vanrednog stanja, apsolutni imperativ je da građani dobiju isključivo proverene i tačne informacije u vezi stanja i posledica zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2;
2) Za obaveštavanje javnosti o stanju i posledicama zaraze zadužen je Krizni štab za suzbijanje zarazne bolesti COVID-19 (u daljem tekstu: Krizni štab), na čijem je čelu predsednica Vlade. Sva obaveštenja javnosti daje predsednica Vlade ili lica koje ovlasti Krizni štab;
3) Gradonačelnici, odnosno predsednici opština i štabovi za vanredne situacije jedinica lokalne samouprave zadužuju se da sve informacije u vezi stanja i posledica zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2 u jedinicama lokalne samouprave usmeravaju isključivo ka Kriznom štabu, koji će obezbediti da se izvrše neophodne provere i preduzmu odgovarajuće mere na pravovremenom i tačnom informisanju javnosti;
4) Zdravstvene ustanove, zdravstveni radnici ili pravna lica koje obavljaju zdravstvenu delatnost, medicinske informacije isključivo u delu mera koje sami sprovode dostavljaju nadležnom zavodu, odnosno institutu za javno zdravlje, koje te informacije dalje usmeravaju ka Kriznom štabu;
5) Obaveštenja o preduzetim zdravstvenim merama i drugim informacijama koje se odnose na lečenje bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2, data javnosti od strane neovlašćenih lica ne mogu se smatrati tačnim i proverenim, uz mogućnost primene propisa koji se odnose na odgovornost i pravne posledice za širenje dezinformacija u periodu vanrednog stanja.
2. Ovaj zaključak objaviti u „Službenom glasniku Republike Srbije”.
05 broj 53-2928/2020
U Beogradu, 28. marta 2020. godine
Vlada
Predsednik,
Ana Brnabić, s.r.
Obaveštenja na dan 31.03.2020.
Poljoprivrednici do radne dozvole elektronskim putem
31.03.2020.
Kako su poljoprivredni radovi u jeku, za one kojima radni dan počinje pre 5 časova potrebne su radne dozvole. Do njih poljoprivrednici mogu da dođu tako što će da podnesu zahtev za odobrenje kretanja Upravi za zaštitu bilja putem elektronskog zahteva koji je dostupan na internet adresi: http://agromere.registar-uzb.rs/ odnosno na odgovarajući broj telefona sa spiska koji se nalazi na sledećoj adresi: https://www.uzb.minpolj.gov.rs/, a prema odseku odnosno okrugu za koji se traži dozvola za kretanje.
U navedenoj prijavi potrebno je navesti ime i prezime lica, broj lične karte i adresu sa koje će se kretati u periodu od 17:00 do 05:00 časova, broj poljoprivrednog gazdinstva (BPG), lokaciju gde će se sprovoditi agrotehničke mere, kao i vreme i dan kada će biti sprovedene mere. Dozvola kretanja će važiti samo za navedeni dan u periodu od 17:00 do 05:00 časova.
U slučaju obavljanja neophodnih poslova iz oblasti stočarstva tokom perioda zabrane kretanja (17:00-05:00 časova), svaki poljoprivredni proizvođač je dužan da podnese zahtev za odobrenje kretanja Sektoru za poljoprivrednu inspekciju.
Internet adresa za podnošenje elektronskog zahteva za odobrenje kretanja za poljoprivredne proizvođače iz oblasti stočarstva je: http://stocarstvo.registar-uzb.rs/ .
Kako u vanrednom stanju vlasnici automobila mogu da dođu do potrebnih dokumenata
31.03.2020.
Vlasnici automobila kojima ističe registracija, produženja mogu da obave isključivo u ovlašćenim servisima u kojima se obavljaju tehnički pregledi. Ukoliko građani moraju da izvade i nova dokumenta, potrebno je da se obrate MUP-u elektronskim putem i to Upravi za upravne poslove na adresu: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli. od koje će da dobiju dalje instrukcije kako da dođu do potrebnih dokumenata.
Obaveštenja na dan 27.03.2020.
Obaveštenje Ministarstva privrede - Obavezna potvrda poslodavca za kretanje radnika
27.03.2020.
Obaveštamo privredne subjekte da su dužni da svakom zaposlenom licu koje radne zadatke obavlja u periodu od 17 do 05 časova, a za koje je dobijena saglasnost da je izuzeto od primene Naredbe o zabrani i ograničenju kretanja lica na teritoriji Republike Srbije izdaju odgovarajuću Potvrdu.
Formu ove potvrde možete preuzeti na LINKU.
Poslodavac koji ima do 100 zaposlenih u smeni koja traje u periodu zabrane kretanja, potvrdu izdaje na dnevnom nivou, dok poslodavac koji ima više od 100 zaposlenih u smeni koja traje u periodu zabrane kretanja potvrdu izdaje na nedeljnom nivou, za svako zaposleno lice za koje je dobijena saglasnost Ministarstva unutrašnjih poslova da su izuzeti od primene navedene naredbe.
Posebno ističemo da će počev od 28. marta 2020. godine od 17,00 časova, prilikom kontole poštovanja Naredbe o zabrani i ograničenju kretanja lica na teritoriji Republike Srbije, pripradnici Ministarstva unutrašnjih poslova tražiti na uvid Potvrdu izdatu od strane poslodavca, koja će važiti isključivo ukoliko se lice nalazi u bazi podataka Ministarstva unutrašnjih poslova i za koje je dobijena saglasnost da su izuzeti od primene Naredbe o zabrani i ograničenju kretanja lica na teritoriji Republike Srbije.
Ministarstvo unutrašnjih poslova će prihvatati i potvrde u elektronskom obliku (skenirana potvrda na telefonu, tabletu i sl.).
Da biste bili blagovremeno informisani o novim merama pratite aktuelne vesti na sajtovima Privredne komore Srbije, Ministarstva privrede i Ministarstva rada.
Podizanje penzije uz posebno ovlašćenje i ličnu kartu ili putem dostave
27.03.2020.
Počevši od utorka, 24. marta, građani koji prethodno nisu ovlastili nikoga za podizanje penzija, mogu to da urade posebnim ovlašćenjem za lice koje će u njihovo ime i za njihov račun, uz posedovanje svoje i njihove lične karte, podići unapred definisan iznos penzije.
Izdavanje ovlašćenja mora se obaviti beskontaktno - u svakom trenutku održavajte bezbednu distancu od dva metara i nakon dostave penzije izvršite dezinfikovanje ruku. Primer ovlašćenja izdala je Narodna banka Srbije, ali se može sastaviti i u slobodnoj formi, uz obavezno navođenje ličnih podataka penzionera i lica koje se ovlašćuje, broj tekućeg računa, naziv banke i iznos koji se isplaćuje (brojem i slovima). Ovlašćenje mora biti potpisano kako bi bilo prihvaćeno.
Svi penzioneri koji ne ovlaste drugo lice za podizanje penzije, treba da pozovu kontakt telefon banke u kojoj imaju otvoren tekući račun i da navedu adresu i iznos koji žele da im se dostavi, a Pošta Srbije će im po hitnoj proceduri uručiti penzije. Banke će takođe i samostalno kontaktirati ove korisnike putem kontakt centra ili sms porukom od danas, 24. marta, kako bi penzioneri što ranije znali na koji način će se isplata realizovati. Detaljnu instrukciju za postupanje banaka prilikom isplate penzija u trenutnoj situaciji izdala je Narodna banka Srbije.
Kompletne troškove dostave snosiće Republika Srbija, tako da penzioneri neće imati dodatne izdatke zbog novonastale situacije izazvane virusom COVID-19.
Vojska Srbije i Ministarstvo unutrašnjih poslova biće na raspolaganju Pošti Srbije tokom raspodele penzija.
Takođe, svi penzioneri koji poseduju platne kartice, mogu ih predati osobi od poverenja kako bi izvršila kupovinu za njihove potrebe.
Ova odluka ima za cilj zadovoljavanje potreba najstarijih sugrađana i na ovaj način Vlada još jednom pokazuje da će učiniti sve što je potrebno kako ti građani ne bi imali nikakvu potrebu da napuštaju svoje domove.
Zaštita života i zdravlja svih građana apsolutni je prioritet Vlade Srbije, koja će nastaviti da prati razvoj situacije izazvane virusom COVID-19 i da čini sve kako bi u svakom trenutku bila u potpunoj službi građana Srbije.
Odluku načinu podizanja penzija možete naći na sledećem LINKU.
Otvoren je i kontakt centar za pritužbe na rad banaka u vezi sa isplatom, više informacija možete naći na sledećem LINKU.
Naredba Gradskog štaba za vanredne situacije
27.03.2020.
Na osnovu člana 41. člana 42. člana 43 i 44. Zakona o smanjenju rizika od katastofa i upravljanju vanrednim situacijama („ Sl. glasnik RS “ br. 87/18), Uredbe o sastavu, načinu i organizaciji rada štabova za vanredne situacije( „Službeni glasnik RS“, br.27/2020“) , člana 20. stav 1. tačka 8. i člana 44. Zakona o lokalnoj samoupravi (“Sl.glasnik RS“, br.129/2007, 83/2014 – dr. zakon, 101/2016–dr.zakon,47/2018), i člana 17. Poslovnika o radu Gradskog štaba za vanredne situacije od 28.05.2011.godine, Gradski štab za vanredne situacije grada Novog Pazara, na svojoj sednici održanoj dana 26.03.2020. godine, doneo je
N A R E D B U
I
Da JKP” Gradska čistoća Novi Pazar” vrši pranje i dezinfekciju ul. 28. Novembar( šetalište) i ostalih centralnih gradskih ulica svakodnevno, a sve u cilju zaštite stanovništva od pandemije izazvane virusom COVID-19.
II
Ovaj Zaključak dostaviti:
-JKP” JKP” Gradska čistoća Novi Pazar”
GRADSKI ŠTAB ZA VANREDNE SITUACIJE
GRADA NOVOG PAZARA
Obaveštenja na dan 26.03.2020.
Saopštenje za javnost - Isplata socijalnih davanja
26.03.2020.
Vlada Republike Srbije, na predlog ministra za rad, zapošlјavanje, boračka i socijalna pitanja Zorana Đorđevića, donela je Zaklјučak da se korisnicima kojima pravo na isplatu socijalnih davanja ističe 15. marta 2020. godine i kasnije, a nadležni organ nije odlučio o dalјem korišćenju, to pravo produžava na osnovu ranije donetih rešenja, najduže tri meseca, odnosno dok traje vanredno stanje.
Doneti Zaklјučak odnosi se na novčanu socijalnu pomoć, dodatak za pomoć i negu drugog lica, uvećani dodatak za pomoć i negu drugog lica, dečiji dodatak, naknadu zarade za vreme odsustva sa rada radi posebne nege deteta i na ostale naknade po osnovu posebne nege deteta, po propisima u oblasti socijalne zaštite i finansijske podrške porodici sa decom.
Obaveštenja na dan 25.03.2020.
Uredba o primeni rokova u upravnim postupcima za vreme vanrednog stanja
25.03.2020.
Na osnovu člana 200. stav 6. Ustava Republike Srbije, Vlada, uz supotpis predsednika Republike, donosi
UREDBU
o primeni rokova u upravnim postupcima za vreme vanrednog stanja
Član 1.
Ovom uredbom se propisuje postupanje u vezi primene rokova u upravnim postupcima u uslovima proglašenog vanrednog stanja.
Član 2.
Stranke u postupcima pred državnim organima i organizacijama, organima i organizacijama pokrajinske autonomije i jedinica lokalne samouprave, ustanovama, javnim preduzećima, posebnim organima preko kojih se ostvaruje regulatorna funkcija i pravnim i fizičkim licima kojima su poverena javna ovlašćenja, za vreme vanrednog stanja u Republici Srbiji, ne mogu snositi posledice svog nepostupanja u rokovima propisanim ili određenim u skladu sa zakonima kojima se uređuje opšti upravni postupak ili posebni upravni postupci.
Dostavljanja pismena u upravnom postupku i radnje obaveštavanja, od kojih počinju da teku rokovi koji se ne mogu produžiti, a koje su izvršene tokom vanrednog stanja, smatraće se, u smislu primene propisanih rokova, izvršenim kad istekne 15 dana od prestanka vanrednog stanja.
Član 3.
Rokovi koji ističu za vreme vanrednog stanja, a odnose se na preduzimanje upravnih radnji, okončanje upravnih postupaka i odlučivanje po izjavljenim pravnim sredstvima, smatraće se isteklim kad istekne 30 dana od prestanka vanrednog stanja.
Propisani rokovi za izjavljivanje pravnog sredstva protiv usmenog rešenja nadležnog organa donetog u primeni hitnih mera radi sprečavanja širenja zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2 tokom vanrednog stanja, te za podnošenje zahteva za dostavljanje pismenog otpravka tog rešenja, počinju da teku od prestanka vanrednog stanja.
Član 4.
Ova uredba stupa na snagu danom objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.
05 broj 110-2803/2020
U Beogradu, 24. marta 2020. godine
Vlada
Predsednik Republike,
Aleksandar Vučić, s.r.
Predsednik Vlade,
Ana Brnabić, s.r.
Obaveštenja na dan 24.03.2020.
Obaveštenje privrednim subjektima
24.03.2020.
Obaveštamo privredne subjekte da shodno Naredbi o izmeni Naredbe o ograničenju i zabrani kretanja lica na teritoriji Republike Srbije („Službeni glasnik RS“, broj 40/20) Ministarstvo privrede nastavlja da prima zahteve koji se odnose na izdavanje dozvola za kretanje u periodu od 17 časova do 05 sati ujutru.
Zahtevi se podnose u skladu sa Instrukcijom Ministarstva privrede Broj: 023-00-188/2020-09 od 19. marta 2020. godine, na obrascu koji je propisalo Ministarstvo unutrašnjih poslova, i to:
- Javna preduzeća i privredna društva koja obavljaju delatnost od opšteg interesa, a čiji je osnivač Republika Srbija, zahtev podnose preko Ministarstva privrede, na elektronsku adresu Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli..
- Javna preduzeća i privredna društva koja obavljaju delatnost od opšteg interesa, a čiji je osnivač jedinica lokalne samouprave, zahtev podnose preko Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu, na elektronsku adresu Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli..
- Ostali privredni subjekti zahtev podnose preko Ministarstva privrede, na elektronsku adresu Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
Obrazac možete preuzeti OVDE.
Sve primljene zahteve Ministarstvo privrede prosleđuje Ministarstvu unutrašnjih poslova, koje finalno ceni opravdanost podnetih zahteva.
Obzirom na kompleksnost procedure obrade podataka i broj do sada primljenih zahteva mole se svi privredni subjekti da imaju razumevanja u očekivanoj brzini odgovra. Na sve primljene zahteve nastojaćemo da odgovorimo u što kraćem roku.
Važne napomene:
- Obaveza poslodavca je da svakom zaposlenom izda radni nalog i to: poslodavac koji ima do 100 zaposlenih dužan da izdaje dnevni radni nalog, dok poslodavac koji ima preko 100 zaposlenih izdaje radni nalog na nedeljnom nivou za svako lice koje se nalazi na spisku za izdavanje dozvole.
- Ministarstvo unutrašnjih poslova će prilikom provere na terenu prihvatati i radne naloge u elektronskom obliku (skeniran radni nalog na telefonu, tabletu i sl.)
- Dozvole za kretanje koje su već izdate i koje su važile u periodu od 20 do 5 časova ujutru, automatski će važiti i za period od 17 do 5 časova.
- Samo kompletno popunjeni obrasci će biti uzeti u razmatranje.
Obaveštenje za roditelje
24.03.2020.
Odlukom Grada Novog Pazara, roditelji su oslobođeni plaćanja nadoknade za mesečni boravak dece u Predškolskoj ustanovi "Mladost" počevši od 15. marta 2020. do daljnjeg.
Obaveštenja na dan 23.03.2020.
Obaveštenje za poljoprivrednike za odobrenje kretanja tokom perioda zabrane
23.03.2020.
U slučaju primene neophodnih agrotehničkih mera, a posebno radi zaštite od mraza, tokom perioda zabrane kretanje (17:00-05:00 časova), svaki poljoprivredni proizvođač (vlasnik ili korisnik zasada ili druge poljoprivredne površine) je dužan da podnese zahtev za odobrenje kretanja Upravi za zaštitu bilja putem elektronskog zahteva koji je dostupan na internet adresi http://agromere.registar-uzb.rs/, odnosno na broj telefona 064/881-84-12 koji važi za Raški upravni okrug.
U navedenoj prijavi potrebno je navesti ime i prezime lica, broj lične karte i adresu sa koje će se kretati u periodu od 17:00 do 05:00 časova, broj poljoprivrednog gazdinstva (BPG), lokaciju gde će se sprovoditi agrotehničke mere, kao i vreme i dan kada će biti sprovedene mere. Dozvola kretanja će važiti samo za navedeni dan u periodu od 17:00 do 05:00 časova. Rok za odgovor na podneti zahtev je do 48 časova.
Poslovi iz oblasti stočarstva
U slučaju obavljanja neophodnih poslova iz oblasti stočarstva tokom perioda zabrane kretanja (17:00-05:00 časova), svaki poljoprivredni proizvođač je dužan da podnese zahtev za odobrenje kretanja Sektoru za poljoprivrednu inspekciju.
Internet adresa za podnošenje elektronskog zahteva za odobrenje kretanja za poljoprivredne proizvođače iz oblasti stočarstva je : http://stocarstvo.registar-uzb.rs/
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede je omogućilo poljoprivrednicima da sa bilo kog računara ili prenosivog uređaja podnesu zahtev za odobrenje kretanja. Dozvola kretanja će važiti samo za navedeni dan u periodu od 17:00 do 05:00 časova.
U navedenoj elektronskoj prijavi, neophodno je popuniti sva obavezna polja u cilju dobijanja dozvole za kretanje sa ciljem sprovođenja poslova u stočarstvu (muža domaćih životinja ili lečenje domaćih životinja).