GRADSKA UPRAVA
Gradska uprava za naplatu javnih prihoda, u skladu sa materijalnim propisima kojima su uvedeni i uređeni lokalni javni prihodi i odredbama Zakona o poreskom postupku i poreskoj administraciji, vodi poreski postupak (utvrđivanje, naplatu i kontrolu) za lokalne javne prihode i stara se o pravima i obavezama poreskih obveznika, a naročito:
- Vodi registar obveznika izvornih prihoda grada;
- Vrši utvrđivanje izvornih prihoda grada rešenjem za koje nije propisano da ih utvrdjuje sam poreski obveznik (samooporezivanje) u skladu sa zakonom;
- Vrši kancelarijsku i terensku kontrolu radi provere i utvrđivanja zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze po osnovu lokalnih javnih prihoda u skladu sa zakonom;
- Vrši obezbeđenje naplate lokalnih javnih prihoda u skladu sa zakonom;
- Vrši redovnu i prinudnu naplatu lokalnih javnih prihoda i sporednih poreskih davanja u skladu sa zakonom;
- Vodi prvostepeni upravni postupak po žalbama poreskih obveznika izjavljenim protiv upravnih akata donetih u poreskom postupku;
- Primenjuje jedinstveni informacioni sistem za lokalne javne prihode;
- Vodi poresko računovodstvo za lokalne javne prihode u skladu sa propisima;
- Planira i sprovodi obuku zaposlenih;
- Pruža osnovnu stručnu i pravnu pomoć poreskim obveznicima o poreskim propisima iz kojih proizilazi njihova poreska obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda, u skladu sa kodeksom ponašanja zaposlenih u lokalnoj upravi;
- Po službenoj dužnosti dostavlja Poreskoj upravi dokaze o činjenicama koje sazna u vršenju poslova iz svoje nadležnosti, a koje su od značaja za utvrđivanje ili kontrolu pravilnosti primene poreskih propisa za čiju primenu je nadležna poreska uprava;
- Obezbeđuje primenu propisa o slobodnom pristupu informacija od javnog značaja;
- Vrši izdavanje uverenja i potvrda očinjenicama o kojima vodi službenu evidenciju;
- Obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom.
Načelnik Gradske uprave rukovodi radom Uprave, organizuje i prati kontinuirano, blagovremeno i efikasno izvršavanje poslova iz delokruga Uprave u skladu sa propisima, pruža potrebnu pomoć u izvršavanju najsloženijih poslova iz delokruga Uprave. Odgovoran je za blagovremeno i efikasno izvršavanje poslova iz delokruga Uprave.
Načelnik gradske uprave
Mirzet Bojadžić
-dipl. ekonomista-
NAČELNIK GRADSKE UPRAVE ZA NAPLATU JAVNIH PRIHODA
Kontakt
Ul. 7. Juli bb
36300 Novi Pazar
Kancelarija br. 6/I sprat
tel. 020 320 786
ODSECI GRADSKE UPRAVE
Odsek kancelarijske kontrole
Odsek se obrazuje za vršenje poslova koji se odnose na:
- utvrđivanje izvornih prihoda grada Novog Pazara po osnovu poreza na imovinu, lokalne komunalne takse za isticanje firme na poslovnom prostoru, naknade za korišćenje građevinskog zemljišta, samodoprinosa i drugih javnih izvornih lokalnih prihoda u skladu sa zakonom,
- poslove kancelarijske kontrole putem proveravanja tačnosti, potpunost i usklađenost sa zakonom, odnosno drugim propisom podataka iskazanih u poreskim prijavama, kao i poreskom bilansu, računovodstvenim izveštajima i drugim evidencijama (u daljem tekstu: drugi izveštaji) poreskog obveznika, upoređivanjem sa podacima iz poreskog računovodstva i drugih službenih evidencija koje vodi, odnosno kojima raspolaže Gradska uprava za naplatu javnih prihoda.
- vođenje i ažuriranje evidencije i registara obveznika na području grada Novog Pazara po svim osnovama iz oblasti izvornih prihoda grada,
- utvrđivanje izvornih prihoda grada rešenjem za koje nije propisano da ih utvrđuje sam poreski obveznik (samooporezivanje) u skladu sa zakonom,
- održavanje računarskog sistema, instaliranje softvera i zaštita baze podataka Gradske uprave za naplatu javnih prihoda,
- razvrstavanje predmeta po materiji, arhiviranje, smeštaj i čuvanje arhivskog materijala i odstranjivanje registratorskog materijala po isteku roka čuvanja,
- druge poslove od značaja za finansiranje lokalne samouprave u skladu sa zakonom i redovno funkcionisanje Gradske uprave za naplatu javnih prihoda.
Odsek za naplatu, poresko računovodstvo i izveštavanje
Odsek se obrazuje za vršenje poslova koji se odnose na:
- naplaćivanje prihoda po izdatim rešenjima i vođenje poreskog postupka za ostvarivanje lokalnih javnih prihoda u skladu sa propisima kojima su uvedeni i uređeni lokalni javni prihodi i odredbama Zakona o poreskom postupku i poreskoj administraciji,
- praćenje i realizaciju ustupljenih prihoda na području Grada po osnovu ustupljenih poreza i prihoda od ustupljenih naknada u skladu sa zakonom,
- odlučivanje po podnetim zahtevima za preknjižavanje i povraćaj lokalnih javnih prihoda,
- knjigovodstvene i administrativne poslove u vezi sa potraživanjem, evidencijom i naplatom javnih lokalnih prihoda po svim zakonskim osnovama,
- izdavanje pojedinačnih potvrda i drugih isprava kojima se dokazuje stanje potraživanja i duga po osnovu izvornih javnih prihoda za koje se vodi evidencija,
- izdavanje informacija, obaveštenja i izveštaja za potrebe ovlašćenih državnih organa i organizacija i organa i organizacija jedinice lokalne samouprave,
- izradu plana budžeta i završnog računa,
- organizuje i učestvuje u definisanju šema knjiženja,
- neposredno organizovanje i učestvovanje u poslovima praćenja tačnosti i ažurnosti poreskog računovodstva i računovodstva zakupaca imovine lokalne samouprave,
- druge poslove od značaja za finansiranje lokalne samouprave u skladu sa zakonom i redovno funkcionisanje Gradske uprave za naplatu javnih prihoda.
Odsek za finansije i opšte poslove
Odsek se obrazuje za vršenje poslova koji se odnose na:
- pripremu i izradu finansijskog plana, vođenje poslovnih knjiga i usklađivanje sa glavnom knjigom trezora i sastavljanje periodičnih i godišnjih izveštaja, praćenje i isplata zarada i drugih naknada zaposlenih i vođenje knjigovodstva Gradske uprave za naplatu javnih prihoda,
- mere za urednu isplatu obaveza,
- sprovođenje postupka javnih nabavki,
- radne odnose zaposlenih,
- poslove pisarnice i obezbeđenja,
- poslove održavanja i unapređenja računarskog sistema, zaštita baze podataka i elektronsko arhiviranje podataka u skladu sa propisima, instaliranje softvera i otklanjanje zastoja u radu opreme.
Odsek terenske kontrole
Odsek se obrazuje za vršenje poslova koji se odnose na:
- inspekcijski nadzor na terenu, merenje i utvrđivanje površine i namene nepokretnosti, proveru tačnosti i ispravnosti podnetih poreskih prijava,
- utvrđivanje činjenice isticanja firme na poslovnom prostoru,
- pregled poslovnih knjiga na terenu i kontrolu plaćanja boravišne takse,
- pružanja osnovne pravne pomoći i objašnjenja poreskim obveznicima koja su od značaja za ispunjenje poreske obaveze,
- izradu plana kontrole,
- pripremu nacrta rešenja kojim se nalaže otklanjanje utvrđenih nepravilnosti u postupku kontrole.
DOKUMENTI
Odluke Gradska uprava za naplatu javnih prihoda
R.BR. | DOKUMENT | PREUZIMANJE |
1. |
Odluka o utvrđivanju prosečnih cena kvadratnog metra nepokretnosti za utvrđivanje poreza na imovinu za 2016. godinu na teritoriji Novog Pazara ("Sl. list grada Novog Pazara" br. 09/2015) |
.pdf |
2. |
Odluka o određivanju zona i najopremeljenije zone u gradu Novom Pazaru ("Sl. list grada Novog Pazara" br. 09/2015) |
.pdf |
3. |
Odluka o utvrđivanju prosečnih cena kvadratnog metra nepokretnosti za utvrđivanje poreza na imovinu za 2015. godinu na teritoriji Novog Pazara ("Sl. list grada Novog Pazara" br. 07/2015) |
.pdf |
4. |
Odluka o izmeni i dopuni Odluke o lokalnim komunalnim taksama ("Sl. list grada Novog Pazara" br. 01/2015) |
.pdf |
5. |
Ispravka odluke o utvrđivanju prosečnih cena kvadratnog metra nepokretnosti za utvrđivanje poreza na imovinu za 2014. godinu na teritoriji Novog Pazara ("Sl. list grada Novog Pazara" br. 01/2014) |
.pdf |
6. |
Odluka o izmeni i dopuni odluke o lokalnim komunalnim taksama ("Sl. list grada Novog Pazara" br. 01/2014) |
.pdf |
7. |
Odluka o visini stope poreza na imovinu u gradu Novom Pazaru ("Sl. list grada Novog Pazara" br. 06/2013) |
.pdf |
8. |
Odluka o određivanju zona i najoprevljenije zone u gradu Novom Pazaru ("Sl. list grada Novog Pazara" br. 06/2013) |
.pdf |
9. |
Odluka o obavezi podnošenja poreskih prijava za utvrđivanje poreza na imovinu na nepokretnostima obveznika koji ne vodi poslovne knjige za imovinu na teritoriji grada Novog Pazara ("Sl. list grada Novog Pazara" br. 06/2013) |
.pdf |
10. |
Odluka o utvrđivanje prosečnih cena kvadratnog metra nepokretnosti za utvrđivanje poreza na imovinu za 2014 godina na teritoriji grada Novog Pazara ("Sl. list grada Novog Pazara" br. 06/2013) |
.pdf |
11. |
Odluka o stopi amortizacije u gradu Novom Pazaru za koju se umanjuje vrednost nepokretnosti, osim zemljišta, koja čine osnovicu poreza na imovinu obveznika koji ne vodi poslovne knjige ("Sl. list grada Novog Pazara" br. 06/2013) |
.pdf |
12. |
Odluka o izmeni i dopuni odluke o lokalnim komunalnim taksama ("Sl. list grada Novog Pazara" br. 04/2013) |
.pdf |
13. |
Odluka o izmeni i dopuni odluke o lokalnim komunalnim taksama ("Sl. list grada Novog Pazara" br. 02/2013) |
.pdf |
14. |
Odluka o lokalnim komunalnim taksama ("Sl. list grada Novog Pazara" br. 01/2013) |
.pdf |
Pravilnici Gradska uprava za naplatu javnih prihoda
R.BR. | DOKUMENT | PREUZIMANJE |
1. |
Pravilnik o platama, naknadama plata i drugim primanjima |
.pdf |
2. |
Pravilnik o postupku unutrašnjeg uzbunjivanja za gradsku upravu |
.pdf |
3. |
Pravilnik o radu |
.pdf |
4. |
Pravilnik o korišćenju službenog odela |
.pdf |
5. |
Pravilnik o načinu i rokovima vršenja popisa i uslađivanja knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem |
.pdf |
Poreska inspekcija - Kontrolne liste
R.BR. | DOKUMENT | PREUZIMANJE |
1. |
Kontrolna lista br.1 - Kancelarijska kontrola |
.pdf |
2. |
Kontrolna lista br.2 - Terenska kontrola |
.pdf |
OBAVEŠTENJA
R.BR. | DOKUMENT | DATUM OBJAVE | PREUZIMANJE |
1. |
Obaveštenje za odlaganje plaćanja dugovanog poreza |
01.04.2016. |
.pdf |
2. |
Obaveštenje za javnost da poreski obveznici mogu podnositi zahteve za odlaganje plaćanja poreskog duga i vršiti otpis kamate počev od 01.04.2016.godine
|
30.03.2016. |
.pdf |
3. |
Obaveštenje o uručenju poreskih akata |
18.12.2015. |
.pdf |
4. |
Obaveštenje o uručenju poreskih akata |
19.11.2015. |
.pdf |
5. |
Spisak neuručenih rešenja o porezu na imovinu za 2015. godinu |
17.11.2015. |
.pdf |
6. |
Spisak obveznika kojima je izvršeno uručenje poreskog akta u skladu sa članom 36 stav 3 ZPPPA - Rešenja o privremenim merama obezbedjenja naplate - Rešenja o prinudnoj naplati poreskog duga |
18.08.2015. |
.pdf .pdf
|
7. |
Spisak obveznika kojima je izvršeno uručenje poreskog akta u skladu sa članom 36 stav 3 ZPPPA - Rešenja o privremenim merama obezbedjenja naplate - Rešenja o prinudnoj naplati poreskog duga |
12.05.2015. |
.pdf .pdf
|
8. |
Obaveštenje o uručenju poreskih akata |
07.04.2015. |
.pdf |
ZAHTEVI
R.BR. | DOKUMENT | PREUZIMANJE |
1. |
Zahtev za odlaganje plaćanja poreskog duga
|
.pdf |
2. |
Poreska prijava za imovinu fizickih lica (od 2014 god.) |
.pdf |
3. |
Poreska prijava za imovinu pravnih lica (od 2014 god.) |
.pdf |
4. |
Zahtev za uverenje fizička lica |
.pdf |
5. |
Zahtev za uverenje pravna lica |
.pdf |