Gradska uprava za izvorne i poverene poslove
NAČELNIK GRADSKE UPRAVE
Načelnik Gradske uprave predstavlja i zastupa Gradsku upravu, daje uputstva i smernice za rad unutrašnjih organizacionih jedinica u pogledu načina izvršavanja poslova i zadataka, uskladjuje rad Gradske uprave i obezbešuje funkcionisanje uprave kao jedinstvenog organa, odgovara za zakonitost rada uprave, rešava sukobe nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica, daje mišljenja Skupštini grada, Gradonačelniku, Gradskom veću i radnim telima Skupštine grada o nacrtima propisa kao i druga pravna mišljenja, izdaje pojedinačna akta o radnim odnosima zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi, vrši disciplinska i druga ovlašćenja prema zaposlenima u Gradskoj upravi, rešava o izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi, stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad Gradske uprave, odlučuje o pribavljanju i otuđenju opreme veće vrednosti, (za koju nije određena nadležnost drugog organa), kao i opreme manje vrednosti i potrošnog materijala, vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama Skupštine grada, Gradskog veća i gradonačelnika.
Načelnik gradske uprave

Džemil Divanefendić
NAČELNIK GRADSKE UPRAVE ZA IZVORNE I POVERENE POSLOVE
Biografija

Rođen u Novom Pazaru 01.11.1981.godine. Diplomirao na pravnom fakultetu Univerziteta u Novom Pazaru. U periodu 2008-2018.godine bio zaposlen Republičkom fondu za penzijsko i invalidsko osiguranje-Filijala Novi Pazar.
Na funkciju zamenika Gradskog pravobranioca Grada Novog Pazara imenovan 02.07.2018.godine, a odlukom gradskog Veća Grada Novog Pazara 04.04.2019.godine izabran na mesto načelnika gradske uprave za izvorne i poverene poslove.
Zamenik načelnika Gradske uprave zamenjuje načelnika Gradske uprave u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost i pomaže načelniku Gradske uprave u svakodnevnom radu. Po nalogu načelnika Gradske uprave vrši poslove iz nadležnosti Gradske uprave.
Zamenik načelnika

Mirko Drmanić
ZAMENIK NAČELNIKA GRADSKE UPRAVE ZA IZVORNE I POVERENE POSLOVE
Biografija

Mirko Drmanić, diplomirani pravnik, rođen u Novom Pazaru, 7.5.1977. godine. Stalni radni odnos u Gradskoj upravi za izvorne i poverene poslove zasniva 2002. godine. U periodu od 2006. godine, raspoređen je na mesto šefa, a potom načelnika u Odeljenju za skupštinske i zajedničke poslove. U periodu od jula 2008. obavlja funkciju načelnika Opštinske uprave, a odlukom Gradskog veća grada Novog Pazara od 14.5.2015. godine izabran je na mesto zamenika načelnika Gradske uprave.
ODELJENJA GRADSKE UPRAVE
Odeljenje za opštu upravu
Obrazuje se za: unapređenje organizacije rada i modernizacije Gradskih uprava, primenu zakona i drugih propisa u opštem upravnom postupku u poslovima lokalne samouprave, rešavanje u upravnim stvarima u oblasti građanskih stanja, vođenje matičnih knjiga i evidencija o državljanstvu, vođenje i ažuriranje biračkog spiska, poslove pružanja pravne pomoći građanima na teritoriji grada Novog Pazara, obavljanje stručnih i administrativnih poslova za mesne zajednice, poslove sprovođenja izbora, referenduma i samodoprinosa, poslove uslužnog centra.
Biografija

Marko Slavković, rođen 25.07.1970.godine u Novom Pazaru, po zanimanju diplomirani pravnik. U gradskoj upravi radio u službi besplatne pravne pomoći i Gradskom javnom pravobranilaštvu . Na mesto načelnika Odeljenja za opštu upravu postavljen je 14.07.2015.godine. Oženjen je i otac je dvoje dece.
Odeljenje za društvene delatnosti
Obrazuje se za vršenje poslova Gradske uprave koji se odnose na: osnivanje ustanova i organizacija u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog obrazovanja, srednjeg obrazovanja i visokog obrazovanja; poslove prosvetne inspekcije, kulturu, primarnu zdravstvenu zaštitu, fizičku kulturu, sport, dečiju i socijalnu zaštitu; praćenje i obezbeđivanje njihovog funkcionisanja i nadzor nad radom; organizaciju vršenja poslova u vezi sa zaštitom kulturnih dobara od značaja za opštinu; podsticanje razvoja kulturnog, umetničkog amaterizma i ostvarivanje uslova za rad muzeja i biblioteka i drugih ustanova kulture, čiji je osnivač; učenička i studentska pitanja; društvenu brigu o deci, socijalnu zaštitu i zdravstvenu zaštitu; posebne račune i podračune, dečiji dodatak, porodiljsko odsustvo, boračko invalidsku zaštitu, poslove u vezi sa radom komesarijata za izbeglice, poslovi kancelarije za Rome poslove ostvarivanja rodne ravnopravnosti i jednakih mogućnosti u gradskim upravama, kao i druge poslove u skladu sa zakonom. Obavlja poslove koji se odnose na postupanje škola u pogledu pridržavanja zakona, drugih propisa i opštih akata, vrši uvid u namensko korišćenje sredstava kojima škola raspolaže, vrši pregled škole u postupku utvrđivanja ispunjenosti uslova za početak rada i obavljanje delatnosti, preuzima mere radi ostvarivanja prava i obaveza učenika, roditelja i nastavnika odnosno saradnika i direktora, kontroliše ispunjenost uslova za prevremeni upis dece i poništava upis učenika u školu ako je obavljen suprotno zakonu, vrši pregled propisane evidencije koju vodi škola i utvrđuje činjenice u postupku poništavanja javnih isprava koje škola izdaje, zabranjuje sprovođenje radnji u školi koje su suprotne zakonu, kontroliše ispunjenost propisanih uslova za sprovođenje ispita, rešenjem naređuje otklanjanje nepravilnosti i nedostataka u određenom roku, rešenjem naređuje izvršavanje propisane mere koja nije izvršena, podnosi prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo ili privredni prestup odnosno zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, obaveštava drugi organ ako postoje razlozi za preduzimanje mera za koje je taj organ nadležan, priprema izveštaj iz svoje oblasti
Biografija

Rođen je 07.06.1957. Dipolomirao je na Fakultetu politickih nauka, odseku Politikologija, a master zvanje stekao u okviru međunarodnih master studija na programu “Upravljanje u visokom obrazovanju”.
Od 1984.do 2000. godine, predavač je u Tehničkoj školi na predmetima: Sociologija, Istorija filozofije, Ustav i pravo građana. Od 2000-2004 godine, obavlja funkciju predsednika Izvršnog odbora Skupstine Opštine Novi Pazar. U period od 2004. do 2008. godine, Savetnik je za socijalna pitanja, za predškolsko, osnovno, srednje obrazovanje i Koordinator za visoko obrazovanje sa zadatkom obezbedjivanja i razvija visokog obrazovanja u Novom Pazaru.
Na Upravljanju objektom za visoko obrazovanje i koordinaciju isturenih odeljenja 7 fakulteta radio d 2004. do 2006. godine. Dve godine kasnije, 2008. Postaje prosvetni inspektor.
U Odeljenju za društvene delatnosti Gradske uprave za izvorne I poverene poslove grada Novog Pazara obavlja poslove u vezi sa učeničkim i studentskim pitanjima, ostvarivanjem prava na porodiljsko odsustvo sa rada. Koordinator je za rodnu ravnopravnost I jednake mogućnosti a od decembra 2017. Obavlja poslove rukovodioca u odeljenju za društvene delatnosti. mogućnosti.
Počasni je član Udruženja za pomoć mentalno nedovoljno razvijenim osobama u Novom Pazaru, Udruženja slepih i slabovidih i Udruženja gluvih i nagluvih.
Odeljenje za finansije
Obrazuje se za obavljanje poslova koji se odnose na stručne, finansijsko-materijalne, upravno-pravne, normativno-pravne i administrativno-tehničke i druge poslove za organe Grada, gradske uprave i druge korisnike budžeta u skladu sa zakonom u oblasti: bilansiranja javnih prihoda i javnih rashoda budžeta Grada, ostvarivanja javnih prihoda, makroekonomsku i fiskalnu analizu, planiranje i priprema budžeta Grada, završnog računa, trezora Grada, finansijsko planiranje, upravljanje gotovinskim sredstvima, kontrolu rashoda budžeta, upravljanje dugom, budžetsko računovodstvo i izveštavanje, finansijsko-računovodstveni poslovi, blagajničko poslovanje i ekonomat gradskih uprava, upravljanje finansijskim i informacionim sistemom, inspekcijski nadzor nad korišćenjem budžetskih sredstava, preusmeravanje aproprijacija odobrenih na ime određenih rashoda, u skladu sa zakonom, finansijsko-računovodstvene poslove direktnih budžetskih korisnika koji se odnose na: učešće u pripremi finansijskih planova i završnih računa, kontrolu novčanih dokumenata i instrumenata plaćanja sa aspekta ugovornih obaveza i namenskog trošenja sredstava, fakturisanja usluga, blagajničkog poslovanja, formiranje knjigovodstvenih isprava, vođenje poslovnih knjiga i evidencija po korisnicima, usaglašavanje potraživanja i obaveza, određivanje kvota direktnim korisnicima sredstava budžeta Grada, kontrolu sprovedenih postupaka javnih nabavki budžetskih korisnika, ustanova i javnih preduzeća, čiji je osnivač Grad Novi Pazar, javnih nabavki u skladu sa zakonom i drugim aktima za organe Grada i gradske uprave, kao i pružanja stručne pomoći direktnim i indirektnim budžetskim korisnicima u postupcima javnih nabavki, subvencije javnim preduzećima nad čijim radom vrši nadzor, finansijskog planiranja, kontrole i sravnjenja završnih računa, konsolidacije izveštaja i sastavljanje konsolidovanog godišnjeg izveštaja indirektnih korisnika budžeta grada koji su u njenoj nadležnosti i druge poslove u skladu sa propisima o budžetskom sistemu.
Odeljenje za privredu
Obrazuje se za obavljanje poslova koji se odnose na stručne, studijsko-analitičke, upravno-nadzorne, normativno-pravne, materijalno-finansijske, administrativno-tehničke i druge poslove Grada u oblasti: utvrđivanja obima i strukture robnih rezervi Grada, obezbeđenja, unapređenja, korišćenja, zaštite, razvoja poljoprivrede, poljoprivrednog zemljišta, pašnjaka i erozivnih područja, šuma i voda, biljnog i životinjskog sveta, vodoprivrede, područja sa prirodnim lekovitim svojstvima, industrije, zanatstva, privatnog preduzetništva, trgovine, snabdevenosti tržišta, privrede, privatizacije, staranje o razvoju ugostiteljstva, zanatstva, trgovine i turizma, podsticanja razvoja zadrugarstva, izrade kratkoročnih i dugoročnih planova privrednog razvoja, stvaranje stimulativnog ambijenta za privlačenje, domaćih i stranih investitora kroz različite vidove podsticajnih mera, obezbeđenje kreditnih linija za finansiranje investicionih programa u oblasti otvaranja novih i daljeg razvoja postojećih privrednih subjekata, saradnja i koordinacija na izradi, upravljanju i realizaciji projekata sa partnerskim odnosima iz vladinog i nevladinog sektora, koordiniranje i saradnja sa predstavnicima sindikalnog organizovanja, određivanje cena u komunalnim i drugim delatnostima za koje je nadležan Grad, pripreme projekata iz oblasti privrede, priprema mišljenja u postupku privatizacije, vršenje poslova državne uprave koje Republika poveri Gradu iz oblasti voda, vodoprivrede, industrije, zanatstva, preduzetništva, trgovine, snabdevenosti tržišta, privrednog razvoja, turizma i druge poslove koje Republika poveri gradu, vršenje koordinacije aktivnosti donatora na realizaciji projekata iz oblasti lokalne samouprave, izradu rešenja, ugovora, sporazuma ili nacrta ovih pravnih akata sa partnerima i donatorima, definisanje projektnih zadataka, izvršavanje stručnih projekata i projekata koji proizilaze iz međunarodne saradnje i saradnje jedinica lokalne samouprave, izradu izveštaja, analiza i obaveštenja koji se odnose na projekte u oblasti lokalne samouprave, izradu studije izvodljivosti projekata od značaja za lokalnu samoupravu, praćenje i učestvovanje u realizaciji definisanih projektnih zadataka i projekata, učestvovanje u utvrđivanju i proceni štete od elementarnih nepogoda, poslove statistike i statističke analize, projektovanje i praćenje realizacije budžeta za investicije, predlaganje prioriteta investicija, određivanje projektnih zadataka sa nosiocima, učestvovanje u implementaciji i praćenje projektnih zadataka sa nosiocima, učestvovanje u implementaciji i praćenje ostvarivanja investicija po fazama, kada Grad nije investitor, uspostavljanje baze podataka neophodne za sprovođenje investicija, investicionog marketinga, koordiniranje aktivnosti donatora (vladinog kao i nevladinog sektora) i Grada u realizaciji investicija, realizaciju investicija koje se finansiraju sredstvima budžeta.
Biografija

Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj
![]() |
LER - VIZIJA GRADA NOVOG PAZARA Da Novi Pazar postane: privredni, turistički i kulturni centar; poželjna destinacija za život i rad i mesto za sigurnu budućnost građana. |
MISIJA ODELJENJA ZA LER JE JAČANJE LOKALNOG EKONOMSKOG RAZVOJA KROZ:
• privlačenje novih investicija (domaćih i stranih-FDI)
• pružanje podrške lokalnoj poslovnoj zajednici
• jačanje preduzetništva i stvaranje povoljnih uslova za poboljšanje kvaliteta života
• jačanje privrednog razvoja grada Novog Pazara kroz upravljanje
• praćenje (monitoring) i realizaciju projekata i aktivnosti od ekonomskog značaja
Obrazuje se radi aktivnog preuzimanja odgovornosti za lokalni ekonomski razvoj, radi boljeg i efikasnijeg planiranja, pripreme, koordinacije, upravljanja, realizacije i nadzora nad aktivnostima iz oblasti lokalnog ekonomskog razvoja na teritoriji grada Novog Pazara. U tom cilju obrazuje se za obavljanje sledećih poslova: predlaganja gradonačelniku i Gradskom veću stimulativnih mera za otvaranje novih MSP i privlačenje direktnih stranih i domaćih investicija, pripreme predloga pravnih akata u oblasti ekonomskog razvoja, priprema predloga projekata identifikovanih u Strategiji održivog razvoja, saradnja sa ministarstvima, razvojnim agencijama, donatorskim organizacijama i ostalim relevantnim faktorima na pripremi i sprovođenju projekata od strateškog značaja za Grad, predlaganja Gradonačelniku i Gradskom veću propisa kojima se unapređuje sistem izvornih javnih prihoda i daje mišljenje na akte kojima se menja stopa, odnosno visina izvornih prihoda lokalne samouprave ili na drugi način utiče na položaj poreskih obveznika-privrednih subjekata, pružanja mišljenja za usvajanje i sprovođenje Lokalnih investicionih programa, pokretanja inicijativa za uspostavljanje industrijskih i tehnološkog parka, poslovnih inkubatora, kao i za sanaciju i rehabilitaciju degradiranih površina na teritoriji Grada, pokretanja inicijative za izradu, izmenu ili dopunu urbanističkih planskih akata (namena površina, plan parcelacije građevinskog zemljišta, plan mreže i objekata saobraćajne, energetske, vodoprivredne, komunalne i druge infrastrukture) u cilju stvaranja uslova za efikasniji privredni razvoj i daje mišljenje u postupku koji nije pokrenut po inicijativi odeljenja, davanja mišljenja u postupku dodele građevinskog zemljišta na trajno i privremeno korišćenje i vršenja kontrole namenskog korišćenja građevinskog zemljišta, predlaganja mera za poboljšanje inspekcijskih i upravnih procedura koje utiču na ekonomski razvoj, predlaganja mera za smanjenje stope nezaposlenosti i smanjenje siromaštva, predlaganja mera za poboljšanje radne sposobnosti i stvaranje jednakih mogućnosti za žene i ugrožene grupe, pružanja potrebne podrške tokom procesa strateškog planiranja, konstantnom komunikacijom sa Savetom za održivi razvoj Grada i Privrednim savetom Grada, praćenjem aktivnosti i sastanaka ovih saveta i izveštavanjem o rezultatima tih sastanaka u pisanom obliku sa datim zaključcima i predlozima, nadzorom nad realizacijom projekata od ekonomskog značaja proisteklih iz Strateškog plana za LER - Strategije održivog razvoja Grada Novog Pazara i ažuriranjem, iniciranjem i izradom novih strateških dokumenata za lokalni ekonomski razvoj, poslova marketinga, u okviru kog posebno poslova pripreme promotivnog materijala (brošure, prospekti, CD materijali, prikaz Grada, internet strana, elektronski bilteni, pregled privrednih potencijala i ponude Grada), - distribucija ambasadama drugih zemalja, kancelarijama raznih komora u inostranstvu, trgovinskim odsecima stranih ambasada u zemlji, izložbe, drugim opštinama-gradovima i regionima u zemlji i inostranstvu, organizacije promotivnih manifestacija, učešće na sajmovima i privrednim izložbama, organizacije i učešća u organizaciji i pripremi informativnih kampanja o važnosti direktnih stranih investicija i promociji poslovnog koncepta koji se odražava na lokalnu zajednicu, životnu sredinu, filantropske aktivnosti, predstavljanje grada ili opštine na regionalnom, državnom i međunarodnom nivou u aktivnostima vezanim za ekonomski razvoj, održavanje postojećih, privlačenja novih i širenja lokalnih poslovnih aktivnosti i u vezi s tim održavanje stalnih kontakata sa predstavnicima investitora (domaćih i stranih), sistemski pristup u odnosima sa potencijalnim investitorima, organizacija obilazaka namenjenih potencijalnim klijentima, privrednih potencijala interesantnih za investiranje, stvaranja i održavanja baze podataka: o raspoloživoj stručnoj radnoj snazi u saradnji sa Nacionalnom službom zapošljavanja, uključujući bazu podataka o nezaposlenima i zaposlenima; o lokalnim kompanijama; o novim domaćim i stranim investitorima; o slobodnom gradskom građevinskom zemljištu, zemljištu pogodnom za izgradnju industrijskih postrojenja, raspoloživim investicionim resursima (postojeća industrijska postrojenja i objekti i postojeće kompanije zainteresovane za zajednička ulaganja); o poslovnom prostoru u vlasništvu Grada i privatnom vlasništvu - iskorišćenost, cene iznajmljivanja, prodajna cena, veličina; sa kontakt informacijama u republičkoj i lokalnoj administraciji i javnim preduzećima, kao i u ostalim relevantnim institucijama; obrazovnih i finansijskih institucija u Gradu; o mogućnostima za privatizaciju, kontakata i direktne podrške lokalnoj poslovnoj zajednici, odnosno održavanje dnevnih kontakata sa lokalnim preduzetnicima, organizacija istraživanja u cilju unapređenja njihovih poslovnih sposobnosti, procena i vrednovanje mogućnosti za jačanje kapaciteta instrumenata podrške lokalnom ekonomskom razvoju, pružanje pravne i tehničke podrške, davanje saveta i blagovremeno pružanje informacija, kreiranje trening programa za početnike u biznisu i poslovna udruženja, organizacija treninga za MSP i preduzetnike u oblasti pisanja projekata i pripreme dokumentacije za kreditne zahteve, u saradnji sa Republičkom agencijom za registraciju privrednih subjekata, pružanje pomoći lokalnim preduzetnicima u registraciji i preregistraciji i promovisanje koncepta preduzetništva i javno privatnih partnerstava, podrške procesu strateškog planiranja (dnevna komunikacija sa Komisijom za strateško planiranje), praćenje aktivnosti i sastanaka Komisije (pomoć u procesu izveštavanja, pripreme zaključaka i preporuka), nadzor nad realizacijom projekata proisteklih iz strateškog plana lokalnog ekonomskog razvoja i izveštavanje o procesu, podsticaja finansiranja putem kontakata sa poslovnim bankama koje imaju filijalu. Poslovi Odeljenja su i pripremiti lokalnu zajednicu, upravu, javna preduzeća, ustanove i institucije za procese evrointegracija i regionalnu politiku razvoja u periodu do priključenja Srbije EU, definisati probleme u okviru strateške politike razvoja grada i regiona, određujući prioritete koji će se zvanično podržati svim raspoloživim sredstvima i na svim nivoima, pripremiti plan delovanja Odseka u periodu do narednih izbora kao i plan razvoja u narednom izbornom ciklusu a koji je u skladu sa definisanim prioritetima regionalnog razvoja, formirati radne grupe, koje će se baviti različitim oblastima u skladu sa strateškim opredeljenjem razvoja a u skladu sa politikom Evropske unije o prioritetima razvoja regiona i akcenat staviti na brži razvoj grada Novog Pazara u svojstvu pogranične regije, podsticati i vršiti savetodavnu ulogu u procesu prilagođavanja poslovanja ustanova i privrednih subjekata koji su direktni korisnici budžeta lokalne samouprave da bi se prilagodili standardima Evropske unije, ukazujući na nove izvore finansiranja iz fondova EU, obrazovati stručni tim koji će se savetodavno baviti donacijama i fondovima EU, pomagati svim zainteresovanim čiji projekti odgovaraju prethodno utvrđenim prioritetima zajednice i regiona, odgovorno preuzeti lobiranje, u skladu sa zakonima, kod svih struktura i instanci presudnih za realizaciju projekata, sarađivati sa svim političkim strukturama i kancelarijama koje se bave procesima integracija obezbeđujući međunarodne i regionalne saradnje i podrške u skladu sa zakonskim mogućnostima regiona kome se pripada i povezati se sa evropskim institucijama i telima u skladu sa statusom Srbije u procesu integracija, podsticati i omogućavati sve oblike obuka za odbornike, Gradsko veće i zainteresovane u vezi sa evrointegracijama, standardima, institucijama i zakonima.
Biografija

Rođen u Novom Pazaru. Osnovnu školu i srednju školu, Gimnaziju, takodje završio u Novom Pazaru. Na Novosadskom Univerzitetu, Ekonomski fakultet u Subotici stekao zvanje diplomiranog ekonomiste, smjer Marketing menadžment.
U Poreskoj upravi Filijala Novi Pazar godinu dana radio kao pripravnik na poslovima u odseku kancelarijske kontrole, te administrativne poslove u vezi poreza na prenos apsolutnih prava.
U privatnom preduzeću DOO Mujen dve godine radio kao konsultant za nekretnine, obavljao administrativne poslove u vezi ugovaranja poslova izgradnje stambenih jedinica.
U Gradskoj upravi Novi Pazar započeo na mjestu zamjenika načelnika Odeljenja za LER, zatim poslovima u okviru referata za cene i statistiku, te poslove vezano za referat turizma – kategorizacija objekata za pružanje turističkih usluga.
Odeljenje za skupštinske poslove, poslove gradonačelnika i gradskog veća
Obrazuje se za obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za Skupštinu grada, a naročito: poslove u vezi sa pripremanjem i održavanjem sednica Skupštine grada i njenih radnih tela; obradu materijala sa sednica i pripremanje propisa i drugih akata u oblasti lokalne samouprave i drugim oblastima koje nisu u delokrugu drugih odeljenja, praćenje njihovog sprovođenja, vođenje evidencije i zapisnika o održanim sednicama i obavljanje drugih poslova iz ove oblasti; stručne i administrativne poslove po podnetim zahtevima za ocenu ustavnosti i zakonitosti akata koje donosi Skupština grada, uređivanja i izdavanja "Službenog lista Grada Novog Pazara", kao i druge slične poslove u skladu sa zakonom. Odeljenje obavlja normativno pravne poslove iz oblasti organizacije i ostvarivanja lokalne samouprave, poslove kontrole zakonitosti, međusobne usklađenosti gradskih propisa i unapređenja lokalnog pravnog sistema, obradu najsloženijih pravnih pitanja iz nadležnosti grada i drugih poslova u skladu sa zakonom i propisima grada. Odeljenje pruža stručnu i administrativno-tehničku pomoć odbornicima i odborničkim grupama u Skupštini grada, kao i narodnim poslanicima u Narodnoj skupštini Republike Srbije. Odeljenje obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za gradonačelnika i Gradsko veće, u cilju ostvarivanja nadležnosti gradonačelnika i zamenika gradonačelnika koja se odnosi na predstavljanje i zastupanje Grada u odnosu na fizička i pravna lica u zemlji i inostranstvu, koordinaciju rada sa drugim organima grada, obavljanje organizacionih poslova za pripremu, održavanje i obradu sednica Gradskog veća i sednica radnih tela Gradskog veća i radnih sastanaka Gradonačelnika.
Odeljenje za urbanizam i izgradnju
Odeljenje za urbanizam i izgradnju obrazuje se za vršenje poslova koji se odnose na: pripremu i donošenje prostornog plana i urbanističkih planova, njihovu evidenciju i praćenje njihove realizacije, određivanje javnog građevinskog zemljišta, pripremu i izdavanje izvoda iz urbanističkog plana, odnosno izdavanje akata o urbanističkim uslovima, potvrđivanje usklađenosti urbanističkog i idejnog projekta sa urbanističkim planom, poslove parcelacije i preparcelacije, izdavanje odobrenja za izgradnju objekata, potvrđivanje prijave za početak izvođenja radova, pripremnih radova i radova za koje se ne izdaje odobrenje za izgradnju, izdavanje upotrebne dozvole, uređenje javnih površina putem odgovarajućih planskih dokumenata (program privremenog korišćenja i dr.), potvrdu planova posebnih delova zgrade, poslove tehničke arhive i stručne administrativne i tehničke poslove za Komisiju za planove, poslove u vezi legalizacije bespravno izgrađenih objekata, provera ispravnosti tehničke dokumentacije, tehnički pregled, poslovi u vezi preduzimanja mera zaštite i drugih radova na kulturnim dobrima grada i drugi poslovi u skladu sa zakonom.
Biografija

Crnovršanin Nihat,diplomirani inženjer građevine,rođen 13.10.1964 godine u Novom Pazaru gde je pohađao osnovnu i srednju školu i stekao zvanje građevinskog tehničara visogogradnje. Studirao na Građevinsko-arhitektonskom fakultetu u Prištini,odsek građevinski smer konstruktivni gde je i diplomirao 1993 godine. Za vreme studiranja pored redovnih obaveza sticao dodatne veštine i znanja pohađajući kurseve za programiranje u centru za obrazovanje Boro i Ramiz.
Posle završenih studija pohađa i završava V stepen saobraćajne škole kao i specijalistički instruktorski ispit posle čega osniva privatni centar za obuku vozača „Bolid“ u Novom Pazaru i radi kao predavač i instruktor vožnje od 1994 do 1996 godine. Od 1996 godine osniva privatni projektni biro „PLAN inženjering“ Novi Pazar i u periodu od 1996 do 2000 godine radi kao projektant na izradi projekata mnogih stambenih i stambeno poslovnih objekata.
U tom periodu učestvuje kao član komisije za legalizaciju u radu na legalizaciji objekata ispred Gradske uprave kao i angažovanje u poslovima komisije za tehnički pregled i prijem objekata kao predsednik komisije.
Od 2001 godine radi u kao stručni saradnik u Odeljenju za urbanizam u odseku za uređenje prostora na poslovima izdavanje lokacijskih dozvola.U tom periodu pohađao stručne kurseve usavršavanja u sticanju znanja rada na programu AutoCAD.
Učestvovao kao član tima za GIS pri čemu je pohađao kurs za rad na programu MAP info kao softverska alatka GIS-a. Učestvovao na mnogim domaćim i međunarodnim seminarima i predavanjima na stručnom usavršavanju u oblasti Urbanizma, prostornog planiranja,izgradnje kao i legalizacije bespravno izgrađenih objekata. Od 2008 godine raspređen u Odeljenju za urbanizam u odseku za građevinske delatnosti na poslovima kao stručni saradnik na izdavanju odobrenja,građevniskih dozvola,upotrebnih dozvola kao i legalizaciji objekata. U tom periodu aktivan kao član mnogih komisija za procenu štete od elementarnih nepogoda.
Od novembra 2020 godine imenovan za rukovodioca Odeljenja za urbanizam. Oženjen ,otac troje dece.
Odeljenje za imovinsko-pravne poslove
Odeljenje za imovinsko-pravne poslove obrazuje se za vršenje poslova koji se odnose na: davanje u zakup građevinskog zemljišta i prestanak prava korišćenja građevinskog zemljišta, zaštitu, očuvanje i evidenciju nepokretnosti koje koristi grad (poslovni prostori, stambeni prostori, kiosci, zemljišta i dr.), upravljanje, korišćenje i raspolaganje tim nepokretnostima i njihovu uknjižbu, predlaganje mera za zaštitu tih nepokretnosti, eksproprijaciju i administrativni prenos zemljišta i zgrada, deeksproprijaciju, uspostavljanje režima svojine, utvrđivanje prava ranijeg sopstvenika na neizgrađenom građevinskom zemljištu, prestanak prava korišćenja građevinskog zemljišta i donošenje akata o izuzimanju zemljišta iz poseda korisnika tog zemljišta, administrativne poslove za komisiju za vraćanje zemljišta i pašnjaka, komasaciju i arondaciju zemljišta, poslove evidencije slobodnih građevinskih parcela, poslovi evidencije samovlasno zauzetih parcela i preduzimanje mera da se iste oslobode i da se naplaćuje naknada za samovlasno korišćenje istih dok se ne oslobode od samovlasnog zauzeća, poslove izvršenja upravnih akata i druge poslove u skladu sa zakonom
Odeljenje za komunalne, stambene i poslove saobraćaja
Odeljenje za komunalne, stambene i poslove saobraćaja obrazuje se za vršenje poslova koji se odnose na: uređenje, razvoj i obavljanje komunalnih delatnosti, staranje o obezbeđenju materijalnih i drugih uslova za trajno obavljanje komunalnih delatnosti, praćenje ostvarenja osnovnih komunalnih funkcija - snabdevanje vodom, odvođenje otpadnih voda, čišćenje javnih površina, održavanje javnih zelenih površina, javne rasvete, saobraćaja i dr., prati donošenje programa i planova komunalnih preduzeća na teritoriji grada i njihovu realizaciju, predlaže odgovarajuće mere, vrši nadzor nad obavljanjem komunalnih delatnosti, vodi registar ulica, trgova i zgrada i određuje kućne brojeve, poslove koji proizilaze iz propisa o održavanju stambenih zgrada, spoljašnjeg izgleda, poslove uprave koji se odnose na bespravno useljenje, uređivanje radnog vremena za određene delatnosti i određivanje mesta na kojima se mogu obavljati određene delatnosti, uređivanje i obezbeđivanje posebnih uslova i organizacije gradskog prigradskog saobraćaja i auto-taksi prevoza putnika, poslovi uređenja i organizacije postavljanja reklamnih panoa (bilborda), učešće u upravljanju kriznim situacijama.
Odeljenje za zaštitu životne sredine, zdravlje i bezbednost na radu
Odeljenje za zaštitu životne sredine, protivpožarnu zaštitu, bezbednosti i zdravlju na radu obrazuje se za vršenje poslova koji se odnose na realizaciju izradu i implementaciju lokalnih ekoloških planova; usmeravanje i sprovođenje poslova na zaštiti živome sredine, sprovođenje postupka procene uticaja na životnu sredinu, praćenju stanja iz ove oblasti, organizuje zaštitu i unapređenje životne sredine u skladu sa Zakonom o zaštiti životne sredine i zakonima kojima se uređuje zaštita prirode, vazduha, zaštita od buke, od nejonizujućeg zračenja, upravljanje otpadom, postupanje sa hemikalijama, biocidima i dr. stratešku procenu uticaja planova i programa na životnu sredinu; procenu uticaja projekata na životnu sredinu; integrisano sprečavanje i kontrolu zagađivanja životne sredine i druge oblasti zaštite prirodnih resursa i dobara i životne sredine; monitoring, zaštitu od udesa i preventivnu zaštitu koji se odnose na: izradu i sprovođenje programa praćenja i kontrole kvaliteta životne sredine (vazduha, izvorske vode javnih česama, površinskih voda, zemljišta, merenje nivoa komunalne buke, nivoa radioaktivnosti i UV zračenja); analizu stanja, praćenje primene normativa i standarda kvaliteta životne sredine i predlaganje odgovarajućih mera; uspostavljanje lokalnog registra izvora zagađivanja; donošenje plana kvaliteta vazduha i kratkoročnih akcionih planova smanjenja rizika ili prekoračenja koncentracija zagađujućih materija opasnih po zdravlje ljudi; izradu strateških karata buke i akustičko zoniranje; izradu eksternih planova koji su sastavni deo planova za reagovanje u vanrednim situacijama; proglašenje stanja ugroženosti životne sredine u slučaju udesa; obradu, sistematizaciju i čuvanje podataka o kvalitetu životne sredine, pripremanje, održavanje i korišćenje podataka iz registara i specifičnih baza podataka; organizaciju poslova biološke kontrole populacija štetnih organizama, odnosno pripremu i realizaciju programa suzbijanja štetnih organizama (komaraca, krpelja, glodara i dr) na teritoriji grada; kao i obezbeđenje preparata za suzbijanje štetnih organizama i kontrolu korišćenja otrova u suzbijanju populacija štetnih organizama, obezbeđenje stručne prognoze, nadzora i kontrole izvođenja pojedinih programa; planiranje i uravljanje projektima koji se odnose na: izradu strateških planova, programa i projekata u oblasti zaštite, očuvanja i racionalnog korišćenja prirodnih resursa i dobara, upotrebe obnovljivih i alternativnih izvora energije i zaštite životne sredine; izradu programa zaštite životne sredine, programa zaštite prirode, izradu ili učešće u izradi akcionih i sanacionih planova i projekata, planova poboljšanja kvaliteta životne sredine; izradu i sprovođenje lokalnog plana upravljanja otpadom i pojedinačnih programa upravljanja inertnim i neopasnim otpadom; pripremu promocije i prezentacije planova, programa i projekata, održavanje specifičnih baza podataka i uspostavljanje informacionog sistema zaštite prirode i životne sredine; vodi postupak po Zakonu o rudarstvu i geološkim istraživanjima; organizuje poslove protivpožarne zaštite; poslove zbrinjavanja pasa i mačaka lutalica i poslove uređenja zelenih površina i predlaganju odgovarajućih mera, pripremu predloga korišćenja sredstava ostvarenih od naknade za unapređenje i zaštitu životne sredine, kao i druge poslove u skladu sa zakonom, organizovanja poslova za bezbednost i zdravlje na radu zaposlenih u organima Grada, u skladu sa organizacijom, prirodom i obimom procesa rada, brojem zaposlenih koji učestvuju u procesu rada, brojem radnih smena, procenjenih rizika, broja lokacijski odvojenih jedinica i vrste delatnosti. Radi realizacije navedenog cilja u službi će se obavljati sledeći poslovi: poslovi fizičko-tehničkog obezbeđenja i protivpožarne zaštite objekata, uređaja i opreme koje koriste organi Grada; priprema akta o proceni rizika; vršenje kontrole i davanje saveta poslodavcu u planiranju, izboru, korišćenju i održavanju sredstava za rad, opasnih materija i sredstava i opreme za ličnu zaštitu na radu; učestvovanje u opremanju i uređivanju radnog mesta u cilju obezbeđivanja bezbednih i zdravih uslova rada; organizovanje preventivnih i periodičnih ispitivanja uslova radne okoline; organizovanje preventivnih i periodičnih pregleda i ispitivanje opreme za rad; predlaganje mera za poboljšanje uslova rada, naročito na radnom mestu sa povećanim rizikom; svakodnevno praćenje i kontrolisanje i primena mera za bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu; praćenje stanja u vezi sa povredama na radu i profesionalnim oboljenjima, kao i bolestima u vezi sa radom, učestvovanje u utvrđivanju njihovih uzroka i priprema izveštaja sa predlozima mera za njihovo otklanjanje; pripremanje i sprovođenje osposobljavanja zaposlenih za bezbedan i zdrav rad; pripremanje uputstava za bezbedan rad i kontrolisanje njihove primene; zabranjivanje rada na radnom mestu ili upotrebu sredstava za rad, u slučaju kada se utvrdi neposredna opasnost po život ili zdravlje zaposlenog; sarađivanje i koordiniranje rada sa službom medicine rada po svim pitanjima u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu; vođenje evidencije u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.
Odeljenje za inspekcijske poslove
Odeljenje za inspekcijske poslove obrazuje se za vršenje poslova koji se odnose na: obavljanje upravnog nadzora nad primenom republičkih zakonskih propisa, propisa i opštih akata Skupštine grada i poverenih poslova posebnim materijalnim propisima iz delokruga inspekcijskog nadzora: građevinarstva, komunalnih delatnosti, saobraćaja, zaštite životne sredine, vođenje postupaka i donošenje rešenja o rušenju i uklanjanju objekata u postupku inspekcijskog nadzora; izradu normativno-pravnih akata i administrativno-tehničkih poslova kojima se uređuju i obezbeđuju uslovi i mere koje je potrebno sprovesti i obezbediti u toku rušenja i uklanjanja objekta; pripremu i izradu normativno-pravnih akata iz nadležnosti Odeljenja. - obavlja poslove izvršavanja rešenja koja donose inspektori i drugih rešenja Gradske uprave, izrade prateće dokumentacije u vezi sa postupkom izvršenja, obavljanjem potrebnih priprema i provera u vezi sa izvršenjem rešenja, uklanjanja bespravno podignutih objekata ili delova objekata upotrebom priručnih sredstava i mehanizacije i uklanjanja fizičkih prepreka sa javnih površina, obezbeđenja opštinske imovine. Vrši nadzor realizacije izrade i implementaciju lokalnih ekoloških planova. U okviru ovog Odeljenja gradski inspektori su ovlašćeni da izriču i naplaćuju mandatne kazne za prekršaje koji su propisani gradskim propisima.
Biografija

Rođen je 08.11.1964.godine u Gluhavici, Tutin. Srednju školu završio u Novom Pazaru smer matematičko-tehnički saradnik. Diplomirao na Građevinskom fakultetu Univerziteta u Prištini. Od 2000.god. je radnik Gradske uprave na radno mesto građevinski inspektor te Šef odseka građevinske i saobraćajne inspekcije a od 2005.godine na radno mesto Načelnik Odeljenja za inspekcijske poslove.
Odeljenje za zajedničke poslove i poslove upravljanja ljudskim resursima
Obrazuje se za obavljanje poslova koji se odnose na: pripremu i izradu rešenja i drugih pojedinačnih akata, vođenje kadrovske evidencije, saradnja sa Nacionalnom službom za zapošljavanje u vezi sa prijemom radnika u radni odnos, prijave i odjave na penzijsko i invalidsko osiguranje, poslove u vezi zasnivanja i prestanka radnog odnosa, poslove u vezi ostvarivanja prava zaposlenih koja se odnose na zdravstvenu zaštitu; sređivanje i čuvanje dosijea radnika zaposlenih, izabranih i postavljenih lica, vođenje matične knjige zaposlenih u kojoj se vodi evidencija o zasnivanju radnog odnosa izabranih, imenovanih, postavljenih i zaposlenih u gradskoj upravi, kao i prestanak radnog odnosa. U Odseku se vodi i knjiga pečata koji su u upotrebi u Gradskoj upravi, Skupštini grada, kod Gradonačelnika i Gradskom veću, kancelarijsko poslovanje, organizaciju i rad pisarnice i arhive, izdavanje radnih knjižica, overu potpisa, rukopisa i prepisa: vodi se propisana evidencija - upisnik za overavanje i čuva dokumentaciju na način utvrđen propisima, izdaju se radne knjižice i duplikat radnih knjižica, upisuje promene ličnih podataka i podataka o završenoj školskoj spremi u radnim knjižicama, vodi propisana evidencija o izdatim radnim knjižicama i izdaje uverenja iz tih evidencija.
Biografija

Selma Elmazbegović Rahić, diplomirani pravnik, diplomirala u Prištini, na prištevačkom Pravnom fakultetu 1987, gde je živela i radila. Po završetku studija zasniva radni odnos zasniva u srednjoj skoli " 19 NOVEMBAR" u Prištini, gde je predavala stručne predmete iz oblasti prava. Godine 1988 godine, zasniva radni odnos u Okružnom sudu u Prištini, a iste godine Sporazumom o republičko pokrainskoj saradnji, između Pokraine Kosovo I Republike BIH, biva preuzeta u Osnovni sud II u Sarajevu. Godine 1996 zasniva radni odnos u Skupštini opštine Novi Pazar, gde I sada radi. Obavljala je poslove stručnog saradika za skupštinske poslove, samostalnog stručnog saradnika za rad I radne odnose kao i na poslovima načelnika Odeljenja za zajedničke poslove, gde je trenutno raspoređena.
Odeljenje za informacione tehnologije
Odeljenje za informacione tehnologije obrazuje se za obavljanje stručnih poslova koji se odnose na hardversko i softversko održavanje i popravke računara, štampača i mrežne opreme u gradskim upravama, institucijama kao i javnim preduzećima; Poslovi održavanja i širenja postojećih lokalnih računarskih mreža u gradskim upravama, institucijama kao i javnim preduzećima; Izgradnjom i širenjem gradske računarske mreže (žično i bežično). Ova mreža bi povezivala sve kako gradske tako i republičke institucije na teritoriji grada Novog Pazara. Ova mreža bi mogla da se koristi i za postavljanje video nadzora u školskim ustanovama i na javnim mestima kao i za mnoge druge servise od opšteg interesa; Izgradnjom i održavanjem Informacionih Sistema (IS) u gradskim upravama, institucijama kao i javnim preduzećima; Informacioni sistem je skup postupaka i metoda za pravilno plansko prikupljanje, pripremu, prenos, čuvanje i obradu podataka i prezentaciju podataka za donošenje odluka; Izgradnjom i održavanjem Geografsko Informacionog sistema (GIS); Obezbeđivanjem stalnog i neometanog pristupa internetu kao i svim njegovim servisima; Saradnjom sa državnim institucijama kao i donatorskim organizacijama u vezi jačanja informatičkih kapaciteta grada Novog Pazara. Obukom i doobukom radnika gradskih uprava i javnih preduzeća u vezi korišćenja računara kao i osnovnih i specijalizovanih računarskih aplikacija.
Biografija

Rođen je 13. maja 1974. godine u Novom Pazaru, gde je završio osnovnu i srednju školu. Engleski jezik i književnost je studirao na Ege Univerzitetu u Izmiru gde je i stekao zvanje profesora engleskog jezika i književnosti. Nostrifikacija diplome sa Ege univerziteta u Izmiru obavljena je na Filološkom fakultetu u Beogradu 2003. godine. Dr Fikret Nikšić je odbranio magistarski rad u Beogradu, pod nazivom: Perspektive ekonomske saradnje Republike Srbije i Republike Turske sa posebnim osvrtom na ulogu ekonomske diplomatije, a doktorski rad na temu Ekonomske pretpostavke pridruživanja zemalja Zapadnog Balkana Evropskoj Uniji.
Govori engleski i turski jezik.
- 2004. godine imenovan je za šefa informativne službe opštine Novi Pazar,
- 2005. godine imenovan je za šefa kabineta predsednika opštine Novi Pazar
- 2006. godine imenovan je za predsednika Upravnog odbora JKP "Čistoća" Novi Pazar,
- 2007. godine izabran je za člana Opštinskog veća opštine Novi Pazar,
- 2007. godine imenovan je za Načelnika Odeljenja za informisanje, marketing i protokol opštine Novi Pazar,
- 2008. godine imenovan je za Načelnika Odeljenja za društvene delatnosti gradske uprave grada Novog Pazara.
- 2015. godine imenovan je za Načelnika Odeljenja za informacione tehnologije gradske uprave grada Novog Pazara gde i danas radi.
Odeljenje za tehničke i pomoćne poslove, obezbeđenje i vozni park
Odeljenje za tehničke i pomoćne poslove, obezbeđenje i vozni park obrazuje se za obavljanje poslova koji se odnose na pomoćno-manipulativne, uslužne i druge poslove za organe Grada, investiciono-tekuće održavanje objekata, uređaja i opreme koje koriste organi Grada, poslove održavanja higijene u objektima koje koriste organi Grada, usluge telefonskih komunikacija i audio zapisa, fizičkog obezbeđenja lica i javnih skupova, pružanja usluga prevoza za potrebe organa Grada i staranja o voznom parku, ugostiteljskih usluga za potrebe organa Grada, uručenja rešenja za naplatu javnih prihoda, usluga manuelnog karaktera, obezbeđivanja dragih uslova potrebnih za rad organa Grada, poslove administrativnih sekretara, korišćenje birotehničkih i drugih sredstava opreme, evidenciju i korišćenje i izdavanje osnovnih sredstava i sitnog inventara, uređivanje službenih prostora i prostora za održavanje sastanaka, konferencija, sednica i slično, umnožavanje, štampanje i dostavu materijala za potrebe organa Grada, obezbeđivanje i drugih uslova potrebnih za nesmetan rad organa Grada, kao i drugih poslova u ovoj oblasti
Biografija

Amer Reč, rođen je u Novom Pazaru. Po zanimanju je diplomirani ekonomista. Tokom godina obavljao je više funkcija – odbornik u Skupštini grada Novog Pazara , od 2004. do 2008., a u istom periodu direktor UO OŠ „Desanka Maksimović“.
Radni odnos na neodređeno vreme u Gradskoj upravi za izvorne i poverene poslove grada Novog Pazara zasniva maja 2008. i to u Odeljenju za privredu, gde obavlja poslove u Odseku za investicije.
U decembru 2017. godine imenovan za rukovodioaca u Odeljenju za tehničke i pomoćne poslove, obezbeđenje i vozni park, gde je u periodu 2012.- 2013. obavljao poslove šefa Odseka za vozni park.
Odeljenje za informisanje
Odeljenje za informisanje, obrazuje se obavljanje poslova organizovanja blagovremenog i potpunog informisanja građana o radu organa Grada, službi, ustanova i javnih preduzeća čiji je osnivač Grad Novi Pazar, organizovanje konferencija za novinare za potrebe Gradonačelnika i drugih gradskih funkcionera i odgovornih lica, organizovanje informisanja u vanrednim situacijama (poplave, klizišta, sneg, zemljotresi i sl.), objavljivanje oglasa, konkursa i tendera za potrebe Grada, uređivanje i održavanje intenet prezentacije Grada, organizovanje medijskih kampanja i akcija Gradonačelnika i drugih organa Grada, izradu analitičkih materijala o javnom informisanju, uređivanje i izdavanje publikacija od značaja za Grad, koordiniranje komunikacije Gradskih uprava sa javnošću, i obezbeđivanje uslova za rad akreditovanih novinara u Skupštini grada, organizovanje poslova marketinga - natpisa na zgradi Grada, gradskim službenim prostorijama, javnim preduzećima i ustanovama, izrada državnih i gradskih zastava, grbova, simbola Grada, memoranduma Grada, fascikli i dr., poslove protokola i saradnje Grada sa drugim gradovima i opštinama u zemlji i inostranstvu, poslovi lekture i prevodilački poslovi, poslovi prijema domaćih i stranih delegacija i drugi poslovi iz oblasti protokola i saradnje, poslove praćenja štampe i medija, poslove demantija, zlonamernih dezinformacija kojima se narušava i vređa ugled Grada i njenih organa, poslove preduzimanja mera radi ostvarenja pravne zaštite zbog zlonamernog iznošenja i prenošenja dezinformacija koje imaju karakter uvredljivih i klevetničkih izjava i druge poslove od značaja za pravilno informisanje u skladu sa zakonom.
Odeljenje za vanredne situacije i poslove odbrane
Odeljenje se obrazuje radi obavljanja poslova koji se odnose na realizaciju obaveza lokalne samouprave. Odeljenje obavlja sledeće poslove: Izrađuje planove odbrane grada koji su sastavni deo plana odbrane Republike Srbije; Preduzima mere za usklađivanje priprema za odbranu pravnih lica u delatnostima svoje nadležnosti sa planom odbrane Republike Srbije; Preduzima mere za funkcionisanje lokalne samouprave u ratnom i vanrednom stanju; Sprovodi mere pripravnosti i preduzima druge mere potrebne za prelazak na organizaciju u ratnom i vanrednom stanju; Donosi odluku o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite na teritoriji jedinice lokalne samouprave i obezbeđuje njeno sprovođenje u skladu sa jedinstvenim sistemom zaštite i spašavanja; Donosi plan i program razvoja sistema zaštite i spašavanja na teritorije jedinice lokalne samouprave, u skladu sa dugoročnim planom razvoja zaštite i spašavanja Republike Srbije; Planira i utvrđuje izvore finansiranja za razvoj, izgradnju i izvršavanje zadataka zaštite i spašavanja i razvoj civilne zaštite i sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite na teritoriji jedinice lokalne samouprave; Neposredno sarađuje sa nadležnim državnim organima, privrednim društvima i drugim pravnim licima; Ostvaruje saradnju sa službama drugih opština i gradova; Usklađuje svoje planove zaštite i spašavanja sa planom zaštite i spašavanja u vanrednim situacija Republike Srbije; Obezbeđuje telekomunikacionu i informacionu podršku za potrebe zaštite i spašavanja, kao i uključenje u telekomunikacioni i informacioni sistem Službe. Službe osmatranja, obaveštavanja i uzbunjivanja i povezuje se sa njim; Izrađuje i donosi Procenu ugroženosti i Plan zaštite i spašavanja u vanrednim situacijama; Prati opasnosti, obaveštava stanovništvo o opasnostima i preduzima druge preventivne mere za smanjenje rizika od elementarnih nepogoda i drugih nesreća; Nabavlja i održava sredstva za uzbunjivanje u okviru sistema javnog uzbunjivanja u Republici Srbiji, učestvuje u izradi studije pokrivenosti sistema javnog uzbunjivanja za teritoriju grada Novog Pazara; Organizuje, razvija i vodi ličnu i kolektivnu zaštitu; Učestvuje u formiranju, organizovanju i opremanju jedinica civilne zaštite opšte namene; Usklađuje planove zaštite i spašavanja u vanrednim situacijama sa susednim opštinama; Obavlja i druge poslove predviđene Zakonom o odbrani i Zakonom o vanrednim situacijama.
Biografija

Ismail Dupljak je rođen 5. 03.1963. godine u Novom Pazaru. Osnovnu I srednju školu je završio u Novom Pazaru a Fakultet političkih nauka u Beogradu 1989. godine i stekao zvanje diplomiranog socijalnog radnika.
U gradskoj upravi grada Novog Pazara radi od 2005. Godine. Oženjen je, otac četvoro dece. Supruga je prosvetni radnik.