A- A A+

Tekstilna preduzeća iz Srbije spremna za nove poslovne aranžmane na tržištu Ruske Federacije

Beograd/Moskva, 23. februar 2012. godine: Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) nastavlja sa programima podrške tekstilnim preduzećima iz Sandžaka kako bi jačanjem lokalnih malih i srednjih preduzeća pomogla brži ekonomski oporavak Srbije. Zahvaljujući podršci USAID pet kompanija iz Sandžaka izlagaće svoje proizvode na najvećem Sajmu tekstila i odeće u Rusiji, moskovskom CPM Sajmu koji se održava od 28. februara do 3. marta. Projekat za jačanje ekonomske sigurnosti USAID sarađuje sa tekstilnim preduzećima kako bi omogućio da se razvijaju, povećavaju prodaju i tako stvore uslove za otvaranje novih radnih mesta.

Na Sajmu tekstila "Moscow Fashion Trade Show CPM 2012" (hala 2.b, pozicija B2.0) izlagaće preduzeća Bros, Brug, Classic, Exact i Maxers. Opremanje štanda, kao i razvoj vizuelnog identiteta robne marke "Džins iz Srbije" pod kojom radi lakše prepoznatljivosti nastupaju sandžački tekstilci, pomogao je USAID, uz čiju su pomoć modernizovani i marketinški materijali i robne marke svih individualnih izlagača iz Srbije.

Uz podršku USAID sandžački tekstilci, okupljeni u industrijski klaster ASSTEX, obezbedili su finansijsku podršku Vlade Republike Srbije za otvaranje svog Distributivnog centra u ruskoj prestonici. Polovina sredstava za otvaranje Distributivnog centra u Moskvi, u visini od 240.000 dolara obezbeđena su preko državne Agencije za promociju izvoza i stranih ulaganja (SIEPA) . Zahvaljujući Distributivnom centru sandžački tekstilci, članovi klastera ASSTEX, biće u mogućnosti da aktivnije nastupaju na ruskom tržištu, direktno predstave svoj asortiman domaćim kupcima i tako zarade deo od 53 milijarde dolara koliko je na godišnjem nivou vredno rusko tržište tekstila i odevnih predmeta.

Kao jedan od rezultat programa za podršku razvoju preduzeća koje sprovodi USAID, tekstilna preduzeća koja učestvuju u ovim programima ostvarila su u sred ekonomske krize rast prodaje od 14% u periodu najteže ekonomske krize, od 2007. do 2009. godine. Od 2008. godine do danas kompanije koje učestvuju u aktivnostima Projekta za jačanje ekonomske sigurnosti USAID uspele su da na sajamskim manifestacijama u zemlji i inostranstvu ostvare prodaju u iznosu od 12,5 miliona američkih dolara. Program je svojim aktivnostima pomogao da 120 kompanija iz Sandžaka i sa juga Srbije osvoje nova tržišta u Nemačkoj, Turskoj, Češkoj, Rusiji, Belorusiji, Poljskoj, Albaniji i Bosni i Hercegovini.

Izvor: Odeljenje za informisanje

0
0
0
s2sdefault

Vlada Republike Srbije
USAID
Evropski PROGRES
Stalna Konferencija Gradova i Opština
OSCE
tika