A- A A+

Procedura za upis u registar stambenih zgrada jednostavna, korist za stanare višestruka

Komunalni inspektori će narednih dana početi u svim gradovima da proveravaju da li su zgrade upisane u registar stambenih zajednica i ako nisu imaće rok od mesec dana da to urade i izjasne se ko će upravljati zgradom. Ako i to ne učine dobiće prinudnog upravnika.

Ova procedura će biti primenjena i u Novom Pazaru. Po rečima načelnika Odeljenja za stambeno-komunalne poslove Hidajeta Plojovića korist koju stanari imaju od upisa u registar i imenovanja upravnika je višestruka. “Na taj način izbegavaju se dodatni troškovi koji se odnose na plaćanje licenciranog upravnika. Druga prednost je što stanari dobrovoljno određuju ko će brinuti o zajedničkim problemima njihovog stambenog prostora. Upravnik zgrade se bira između vlasnika stana.”

U Novom Pazaru registrovna je tek trećina stambenih zgrada. Procedura je veoma jednostavna i svi potrebni podaci se nalaze na sajtu (LINK). Iz Odeljenja za komunalno-stambene poslove poručuju da je građanima omogućeno da sve poslove završe na jednom mestu, budući da se zgradi PIB i matični broj dodeljuje u Gradskoj upravi. U slučaju da stanari imaju upravnika izabranog po starom zakonu, nephodno je da se izvrši pregestracija.

U slučaju bilo kakvih nedoumica, stanari se mogu obratiti zaposlenima u kancelarijama 11 i 33 u zgradi Gradske uprave na prvom spratu.

Vlada Republike Srbije
USAID
ЕУПРО+
Stalna Konferencija Gradova i Opština
OSCE
unops